وزیر امور خارجه ایران :

گفت و گو تنها راه حل بحران سوريه است

گفت و گو تنها راه حل بحران سوريه است
پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 - 13:19

وز ير امور خارجه ايران گفت كه تنها راه حل براي بحران سوريه گفت و گوي جدي و فراگير ملي ميان مخالفان داراي پايگاه مردمي با دولت سوريه است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم علي اكبر صالحي روز پنجشنبه در نشست مشورتي پيرامون سوريه - نفي خشونت تاكيد كرد : جمهوري اسلامي ايران در ساليان گذشته همواره جزيي از راه حل بحران هاي منطقه اي بوده است و در مسايل بحراني همچون موضوع افغانستان، عراق و لبنان نقش مثبت و تاثيرگذار خود را در چارچوب برقراري آرامش و در جهت منافع ملت ها با تاكيد بر اهميت مذاكره و راهكار سياسي به اثبات رسانده است.
 
وی اظهارداشت :براي حل بحران سوريه نيز اعتقاد راسخ داريم كه تنها راهكار حل بحران ياد شده از طريق گفت و گوي جدي و فراگير ملي مخالفان داراي پايگاه مردمي با دولت سوريه و با پيش زمينه برقراري آرامش و ثبات در اين كشور خواهد بود.
 
وزير امور خارجه خاطرنشان كرد: در اين راستا تهران براي ميزباني گفت و گوي مخالفان با دولت سوريه در جهت پيشرفت روند دموكراتيك و تحقق مطالبات سياسي مردم همواره اعلام آمادگي كرده است.
 
وي با اشاره به اينكه تحريم هاي بين المللي نه تنها در خدمت منافع ملت سوريه نيست بلكه موجب رنج مضاعف آنان شده است گفت: جمهوري اسلامي ايران با ارسال كمك هاي انسان دوستانه از جمله كمك هاي دارويي، پزشكي، آمبولانس و نيازهاي ضروري مردم سوريه تلاش كرده است تا حدي از محنت آنان بكاهد.
 
رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: همه كشورهاي منطقه و جهان كه به نوعي در بحران سوريه نقش دارند بايد اين واقعيت را بپذيرند كه مولفه هاي سياسي، جمعيتي و ژئوپلتيك سوريه به شكلي است كه حل اين بحران را تنها از طريق گفت و گوي داخلي و سياسي امكان پذير مي سازد.
 
وي تصريح كرد در غير اين صورت تشديد بحران، تسليح گروه هاي مسلح و مهيا كردن فضاي فعاليت گروه هاي افراطي از جمله القاعده نه تنهاكمكي به حل اين بحران نمي كند بلكه سبب تسري التهاب در ديگر كشورهاي منطقه مي شود كه در اين صورت مديريت اين امر به طور قطع بسيار مشكل تر از وضع موجود خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها