عربستان به جاي مسلمانان از اسراييل حمايت مي كند

عربستان به جاي مسلمانان از اسراييل حمايت مي كند
يکشنبه 22 مرداد 1391 - 15:07

دمشق (العالم)- نماينده مجلس سوريه گفت: عربستان به جاي ملت هاي مسلمان، از رژيم صهيونيستي حمايت مي کند و به همراه قطر، براي كشتار ملت مسلمان سوريه و سرنگوني نظام آن با تروريست ها همكاري دارد.

"يوسف الاسعد" نماینده پارلمان سوریه، روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: عربستان به همراه قطر، آمريكا و اسرائيل، محور شرارت عليه سوريه تشكيل داده اند و نشست كشورهاي عربي كه قرار است در ریاض برگزار شود، ضربه اي به دمشق است

 

الاسعد گفت: كشورهاي عربي به جاي كمك به حل و فصل قضاياي عربي و اسلامي، از آمريكا و صهيونيست ها حمايت مي كنند.

وي اظهار داشت: عربستان، اسلام و هویت عربي خود و نيز اخلاق و معنويات را به کلی كنار گذاشته است.

الاسعد گفت: حکومت عربستان در جهت خدمت به منافع آمريكا و اسرائيل در منطقه گام بر مي بردارد و خدمتگزار وفادار اسرائيل است و براساس منافع اين رژيم حركت مي كند.

وي تصريح كرد: هيچيك از رژيم هاي عربي نتوانستند به دمشق ضربه بزنند، زيرا سوريه كشوري قوي با مردم و ارتشي مقتدر است و هم پيماناني قدرتمند مانند ايران، روسيه، چين و كشورهاي آمريكاي جنوبي دارد.

الاسعد ضمن قدردانی از مردم تركيه به خاطر اعتراض به سفر ديروز هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا به آنکارا ، از دولت تركيه كه به تروريست ها كمك هاي مالي و نظامي ارايه مي دهد و با كمك كشورهاي غربي، خواهان ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه  است، به شدت انتقاد كرد.

وي گفت: با توجه به اقتدار ارتش و همبستگي مردم سوریه، ايجاد منطقه ممنوعه كه اين كشورها براي ضربه زدن به دمشق خواهان تحقق آن هستند، امكان پذير نيست.

پيش از اين قرار بود وزراي خارجه عرب امروز (يكشنبه 22 مرداد) در شهر جده عربستان با هدف بررسي اوضاع سوريه و استعفاي كوفي عنان نماينده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه  و انتخاب الاخضر الابراهيمي به جاي او، تشكيل جلسه دهند كه اين نشست به تعويق افتاد.

همچنين قرار است وزراي خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس، براي بررسي اوضاع سوريه نشست ديگري در عربستان برگزار كنند.
12-11:43

پربیننده ترین خبرها