تاکید مجدد ماکرون بر اشتباه بودن انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس

تاکید مجدد ماکرون بر اشتباه بودن انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 06:48

رئیس‌جمهور فرانسه با تاکید مجدد بر اشتباه بودن تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس، گفت او با این اقداماتش هیچ کمکی به حل مناقشات فلسطین-اسرائیل نکرده است.

العالم-اروپا

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با انتقاد از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه‌اش از تل‌آویو به قدس اشغالی، تاکید کرد این یک اقدام اشتباه بود.

ماکرون شامگاه جمعه طی سخنرانی در انجمن اقتصاد بین‌المللی سن‌پترزبورگ، گفت: «من آشکارا تاکید کردم که این اشتباه بود. به نظر من باید از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنیم».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی سپس با اعلام حمایت مجدد از راهکار دو دولتی، تاکید کرد: «فرانسه همواره به این تصمیم متعهد بوده است. نمی‌توانید مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند را نادیده بگیرید».

رئیس‌جمهور فرانسه توضیح داد: «باید اطمینان حاصل کنیم که راهکار دو دولتی در آنجا اجرا شود و هر طرف برای خودش پایتخت و مرزی داشته باشد. پس به این دلیل، انتقال سفارتخانه یک تصمیم اشتباه و نامطلوب بود. ما از آن متاسفیم».

ماکرون همچنین افزود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، کمکی به حل مناقشات فلسطین-اسرائیل نکرده و این تصمیم از اساس نادرست بود.

دسامبر پارسال بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها