مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در آتن برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در آتن برگزار شد
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 16:29

دوستداران انقلاب اسلامی در آتن پایتخت یونان مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را برگزار کردند.

العالم ـ اروپا

این مراسم معنوی شنبه شب در محل انجمن جعفری شیعیان پاکستان واقع در جنوب غرب شهر آتن برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر 'مجید مطلبی شبستری'سفیر جمهوری اسلامی ایران و کارکنان سفارت ایران در آتن و ایرانیان مقیم، شیعیان پاکستانی، افغانی و تعداد کثیری از مسلمانان دیگر کشور های اسلامی حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از قران کریم آغاز گردید، ابتدا' سید محمد حسین موسوی امام جماعت انجمن جعفری طی سخنانی با اشاره به اقدامات و عملکرد امام خمینی (ره) قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت: امام خمینی(ره) انسانی کامل و بر اساس تعلیمات الهی و معتقد به امامت و ولایت برای نجات جهان اسلام قیام کرد و استوار بر این اصول در مقابل شرق و غرب ایستاد و توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری پیامبرگونه امام خمینی ( ره) نه تنها ملت ایران را از قیود استعمارگران رهایی بخشید بلکه نوید پیروزی حق بر باطل را به جهانیان و بخصوص جهان اسلام داد و در واقع این انقلاب برای رهایی جهان اسلام بوده است.
'محمد جعفری' یکی از اعضای هیات رییسه انجمن جعفری، نیز طی سخنانی با اشاره به دست آورد های انقلاب اسلامی ایران ، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ( ره) در واقع بر اساس ایجاد وحدت بین امت اسلامی صورت گرفت تا بتوان مسلمانان از قیود دو بلوک شرق و غرب رهایی یابند و با استقلال بر گرفته از اعتقادات مذهبی و اسلامی و پیروی از امامان معصوم خود، راه سعادت را طی و به عزتی که اسلام و پیامبر اسلام برای امت اسلامی خواهان هستند، برساند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم' مجید مطلبی شبستری' سفیر ایران در یونان طی سخنانی با اشاره به ویژگی های امام خمینی (ره)، گفت: ویژگی های امام برگرفته از آموزه های قرآن کریم و پیروی دقیق از دستورات و خواسته های امامان معصوم(ع) بوده است وبه همین دلیل هم بی نظیر هستند.
سفیرایران افزود: ایمان و اطمنیان، علم و آگاهی، تقوا و عشق به خدا،عبادت و بصیرت و دور اندیشی، اعتقاد به وحدت مسلمانان با حفظ اصول، ورود به دنیای سیاست با حفظ ارزش های اخلاقی و نظم در زندگی از جمله ویژگیهای امام راحل بود.
سفیر کشورمان در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در باره امام راحل فرمود که وی نام آور بزرگ تاریخ معاصر، دانشمندی پارسا و خردمندی پرهیزکار و حکیمی سیاست مدار و مومنی نو اندیش و عارفی شجاع و هوشمند و فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار، فیلسوف و عارف و معلم اخلاق و ادیب و شاعری توانا بوده است. 

پربیننده ترین خبرها