وحشت ناتو از افزایش تلفات در افغانستان

وحشت ناتو از افزایش تلفات در افغانستان
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 15:15

نويسنده و تحليلگر سياسي افغان تأکيد کرد، با افزايش تلفات نظاميان ناتو در افغانستان، دولت اين کشور و واشنگتن و ناتو به وحشت افتاده اند.

" حبيب حكيمي"روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه العالم، اظهار داشت: اخيرا شمار زيادي از نظامیان خارجی در افغانستان به دست نظامیان افغان كشته شده اند و  این مساله نگراني شديد محافل بيگانه را سبب شده است.
وی افزود: پيش از اين، زماني كه 6 تن از نظامیان فرانسوي در افغانستان به دست نيروهاي افغاني كشته شدند، ساركوزي رييس جمهور پیشین فرانسه تهديد كرده بود كه نظامیان این کشور را از افغانستان خارج مي كند که تحت فشار ناتو و آمريکا از اين تهديد خود صرفنظر كرد.
این نويسنده و تحليلگر سياسي افغان، افزود : اين گونه وقايع ، نگراني دولت افغانستان را نيز سبب شده است زيرا  دولت حامد کرزی نگران است که این اقدامات باعث شود نظامیان خارجی پيش از موعد مقرر در سال 2014 از افغانستان خارج شوند..
حبیب حکیمی در ادامه گفت : سفر رييس ستاد ارتش آمريكا به افغانستان با هدف بررسي واگذاري ماموريت هاي امنيتي از نيروهاي بيگانه به نظامیان افغان صورت مي گيرد، اما بعيد است دو طرف بتوانند از روند رو به رشد قتل نيروهاي بيگانه به دست نظامیان افغان بكاهند.
 حكيمي افزود: احتمال دارد كه عامل اين حملات نيروهاي طالبان باشند، زيرا طالبان به صفوف ارتش و پليس افغانستان نفوذ كرده است؛ البته این موضوع دلایل متعدی دارد که بخشي از آن ها انگیزه های شخصي و انتقامجويانه است.
20-11:42



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها