تلاش اسرائیل برای سنجیدن مواضع مصر

تلاش اسرائیل برای سنجیدن مواضع مصر
سه شنبه 31 مرداد 1391 - 07:58

رئيس حزب سوسياليست عربي مصر تاکيد کرد: رژيم صهيونيستي تلاش مي‌کند با اقدامات تحريک‌آميزش مواضع مصر را درباره تحولات آينده و معاهده سازش کمپ ديويد بسنجد.

سرلشکر عادل القلا در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: یکی از اهداف اسرائیل از تحرکات نظامی جدید در مرز مصر فشار بر قاهره است تا بهبودی روابط مصر با ایران جلوگیری کند.


وی گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند مصر را به تحولات مرزی مشغول کند زیرا می‌داند که مقام‌های مصری با خارج کردن نیروهای نظامی از مناطق مرزی در سینا موافقت نخواهند کرد.


القلا افزود تحرکات نظامی اسرائیل در واقع اقدام تحریک‌آمیز و بلکه در چارچوب ترسیم راهبرد آینده منطقه تعرض به مصر به شمار می‌رود.


سرلشکر القلا درباره امکان تعدیل معاهده سازش کمپ دیوید گفت: رژیم اسرائیل این شرط را مطرح می‌کند که در کنار تعدیل معاهده کمپ دیوید باید رئیس جمهور مصر و مسئولان اسرائیل آن را دوباره امضا کنند، امری که ملت و نظام رهبری مصر با آن مخالفت می‌کند.


وی افزود: بند چهارم از ماده چهارم معاهده به هریک از دوطرف اجازه می‌دهد که اگر در معرض اقدامات تحریک آمیز یا خطر در مرز‌هایشان قرار گیرند، تدابیر امنیتی در مناطق مرزی را تقویت کنند و طرف دیگر را نیز از آن مطلع کنند. با توجه به این امر، مصر به آگاه کردن آمریکا و اسرائیل درباره تعدیل این معاهده سازش پایبند است، اما امضای دوباره آن را نمی‌پذیرد.


رئیس حزب سوسیالیست عربی مصر، با ابراز تاسف درباره موافقت انور سادات، رئیس جمهور اسبق مصر، با شروط صهیونیست‌ها، افزود: سران سابق مصر تصور می‌کردند که با نزدیک شدن به آمریکا واسرائیل جایگاه مصر تقویت خواهد شد، اما امروز دیدگاه مقام‌های مصر این است که اگر روابط کشورشان با ایران و غزه تقویت نشود، آمریکا و اسرائیل به مصر اهمیت خواهند داد.


وی تصریح کرد: اسرائیل تلاش می‌کند: اهداف مصر و موضع آن را درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران بداند. از این رو، اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صیهونیستی در واقع نوعی سنجیدن موضع مصر است.


Ma. ۲۰: ۴۴. ۲۰

پربیننده ترین خبرها