پایان ماجرای پناهجویان والنسیا در داستانی بی پایان + ویدیو

سه شنبه 29 خرداد 1397 - 13:34

داستان مهاجرانی که پس از طی مسافت طولانی و سخت از بیش از یک هفته پیش به بندر والنسیای اسپانیا رسیده بودند سرانجام به پایان رسید.

العالم - اروپا

کشتی آکواریوس بیش از هر چیز دیگر پرده از ناکامی و ضعف اتحادیه اروپا در تصمیم گیری درباره چگونگی تعامل با خیل عظیم مهاجران برداشت.

630 مسافر پس از طی 1500 کیلومتر و یک سفر دریایی 9 روزه سخت و طاقت فرسا و تحمل همه تنش های ناشی از سیاست مهاجرتی اروپا و پس از موافقت مادرید و رد ایتالیا و مالت، سرانجام در سه مرحله به بندر والنسیای اسپانیا رسیدند.

"جورج سوازر"، معاون مدیر خدمات اضطراری گفت دولت اسپانیا حق پذیرش پناهجویان را برای خود محفوظ می داند و هر مورد به طور جداگانه بررسی خواهد شد.

بیش از دو هزار نفر در بندر والنسیا سرگرم اجرای تدابیر دولت اسپانیا برای پذیرش فوق العاده پناهجویانی هستند که با کشتی آکواریوس به این بندر می رسند. دو سازمان "اس او اس مدیترانه" و "پزشکان بدون مرز" این کشتی را اجاره کرده اند. پیش از این کشتی ایتالیایی "داتیلو" با 264 مهاجر وارد سواحل این کشور شده بود و با اینکه بیش از 600 خبرنگار از کشورهای مختلف در این بندرگاه استقرار یافته بودند اما اجازه صحبت با پناهجویان را پیدا نکردند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در آن زمان با انتقاد از مواضع ایتالیا آن را زشت و غیر مسئولانه دانسته بود و ایتالیا در پاسخ گفته بود که حاضر نیست از کشوری که چشم خود را به روی مشکل مهاجرت بسته درس بگیرد.

گفتنی است نخست وزیر اسپانیا از پیشنهاد پاریس مبنی بر پذیرش بخشی از پناهجویان استقبال کرده و آن را گامی در جهت همراهی و همبستگی اروپا برای حل این مشکل دانست.

به رغم این اقدام انسانی و سیاسی مادرید، مشکل کشتی آکواریوس پرده از ناتوانی اتحادیه اروپا در چگونگی حل این بحران و برخورد با خیل عظیم پناهجویانی که زا رنج معیشت به این قاره پناه برده اند برمی دارد.

208

پربیننده ترین خبرها