سهل انگاري لبنان و ليبي درپرونده صدر

سهل انگاري لبنان و ليبي درپرونده صدر
چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 08:52

بيروت (العالم) ـ نماينده سابق لبنان، دولت هاي ليبي و لبنان را به سهل انگاري، تأخير و نداشتن جديت لازم در زمينه پيگيري سرنوشت امام موسي صدر و همراهان ربوده شده اش در ليبي متهم كرد.

حسن يعقوب نماينده سابق پارلمان لبنان روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري اظهار داشت: عبدالله سنوسي رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي ليبي كه هم اكنون در تونس بازداشت است، از همه اسرار اين پرونده اطلاع دارد.

يعقوب تصريح كرد: سنوسي رئيس دستگاه اطلاعات ليبي و از حلقه نزديكان قذافي بود به همين دليل ما چند ماه پيش درخواست تحقيق از وي را مطرح كرديم و اين درحالي است كه عمليات اطلاعاتي براي پايان دادن به زندگي وي در جرياناست.

وي اظهار داشت: هيأت اعزامي از لبنان به تونس كه با تأخير فراوان، اخيرا كشور را ترك كرده است، بايد بداند كه سنوسي جعبه سياه و صندوقچه اسرار رژيم قذافي است.

يعقوب گفت: ما درخواست مشاركت افسران متخصص اطلاعاتي براي سؤال از سنوسي و دستيابي به اطلاعات از وي را مطرح كرديم. اما ترديدهايي در زمينه دستيابي به نتيجه درباره كشف سرنوشت امام موسي صدر و همراهانش وجود دارد.

نماينده سابق پارلمان لبنان اظهار داشت: مسوولان رژيم سابق ليبي مانند عبدالسلام جلود، موسي كوسا، سيف الاسلام قذافي و احمد قذاف الدم و بسياري از زندانيان ليبي اطلاعات زيادي درباره امام موسي صدر و همراهانش ارائه كرده اند به همين دليل اميد است كه تلاش ها در اين زمينه به نتيجه برسد.

يعقوب افزود: در 34 سال گذشته، مردم و دوستداران امام موسي صدر دچار نوعي يأس، عدم اطمينان و يقين شده اند و ضروري است پس از سقوط قذافي اين پرونده بسته شود. زيرا هيچ گونه كوتاهي در اين زمينه قابل توجيه نيست.

نماينده سابق پارلمان لبنان گفت: نهادهاي رسمي اين پرونده را به انحصار خودشان در آورده اند و ما شاهد سهل انگاري، به تأخير انداختن و نداشتن جديت كافي از سوي دولت لبنان در زمينه پيگري سرنوشت امام موسي صدر و درخواست از طرف ليبيايي در زمينه تحقيق پيرامون اين امر هستيم.

يعقوب برخي از طرف هاي ليبيايي را به ادامه سياست هاي رژيم قذافي متهم كرد و افزود: آنها در پي كارشكني در اين زمينه هستند.

MKH-4-19:09

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها