ضرورت پاکسازی نهادهای دولتی در تونس

ضرورت پاکسازی نهادهای دولتی در تونس
شنبه 18 شهريور 1391 - 16:45

هزاران تن از جوانان جنبش "النهضه" تونس، با برگزاري تظاهرات در ميدان القصبه واقع در نزديكي مقر دولت در پايتخت اين كشور، مبارزه با فساد در نهادهاي دولتي را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار العالم از تونس، راهپیمایان،تسریع در روند اصلاحات در ادارات دولتي را خواستار شدند و مخالفت خود را با تسامح در اجراي قوانين مبارزه با فساد اعلام كردند.

بر پايه اين گزارش هزاران تن از هواداران جنبش "النهضه" و شماري از هواداران احزاب و سازمان هاي مردم نهاد در ميدان القصبه در چند متري مقر دولت تظاهرات كردند و با سر دادن  شعارهایی خواستار برخورد قاطع مسئولان با مفسدان شدند.

" حسان الدين الطرابلسي " هماهنگ كننده ستاد مردمي " اكبس" (برخورد قاطعانه)، به شبكه خبري العالم گفت : هدف ما از برگزاري اين تظاهرات، درخواست پاكسازي قوه قضائيه، رسانه هاي دولتي و سازمان هاي امنيتي و تسريع در مجازات مجرمانی است كه در فساد رژیم سابق دست داشته اند.

" جوهر بن علي " دبيركل ستاد مردمي " اكبس " نيز در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: مفسدان بايد محاكمه شوند و دولت بايد جلوي فاسد شدن فضاي سياسي و رسانه اي تونس را بگيرد تا تونسي ها تحقير نشوند.

جوانان جنبش النهضه در این راهپیمایی تاكيد كردند که حمايت آنان از اين جنبش، به معني چشم پوشي از تسامح دولت با مفسدان نيست و آن ها فقط از اقدامات دولت كه در جهت تحقق اهداف انقلاب صورت مي گيرد، حمايت مي كنند.

" سامي الطريفي " از رهبران جنبش النهضه تونس به شبكه العالم گفت: پیام اين تظاهرات به مسئولان دولتي این است که  فقط تا وقتي دولت در كنار مردم باشد و خواسته ها و رويكردهاي عمومي مردم را در دستور كار قرار دهد و به دنبال تحقق اهداف انقلاب باشد، از حمايت مردم برخوردار خواهد بود. 

دولت تونس نیز با ارسال نماينده اي در اين تظاهرات شركت و تاكيد كرد كه مسئولان به رويكرد اصلاحي خود ادامه مي دهند و از همسويي اهداف با اهداف انقلاب اطمينان خاطر دارند.

" لطفي زيتون " مشاور سياسي نخست وزير تونس كه به نمايندگي از دولت در اين تظاهرات شركت كرده بود ، گفت : من براي درود فرستادن به معترضان به اينجا آمده ام و به آن ها اعلام مي كنم كه دولت صداي شما را مي شنود.

وي افزود : اين دولت منتخب ، بايد نبض افكار عمومي را در دست داشته باشد و مطالبات مردم را بشنود به همين سبب است كه من به ميان مردم آمده ام تا اعلام كنم كه تدابيري در خصوص رسيدگي به مطالبات مطرح شده در اين تظاهرات اتخاذ شده است و در مسير اجراي مطالبات انقلاب هستيم.

8-16:05

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها