استاندار نجف در گفتگو با العالم:

برخی وزارتخانه های کشور مسئول حوادث جاری هستند

برخی وزارتخانه های کشور مسئول حوادث جاری هستند
دوشنبه 8 مرداد 1397 - 12:41

استاندار نجف اشرف برخی از وزارتخانه ها را مسئول اعتراضات و حوادث جاری در این کشور توصیف و تاکید کرد اعتراضات به علت جنگی که این کشور علیه تروریسم و گروه تروریستی داعش آغاز کرد به تعویق افتاده بود.

العالم- عراق                 

لوی الیاسری در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی العالم درباره علل  و پیامدهای اعتراضات و راهکارهای موجود برای حل آن گفت: تظاهرات و اعتراضات به تعویق افتاده بود ( باید زودتر از این ها شاهد چنین اعتراضات و تظاهراتی می بودیم.) همه از وضع خدمات رسانی در همه استان ها ناراضی هستند.. شهروند نجفی و به طورکلی عراقی وقتی که شرایط را می دید که کشور سرگرم جنگ با تروریسم و داعش است تصمیم گرفت در ان زمان اعتراض و تظاهراتی نکند.

 الیاسری افزود: پس از آن که عراق از شر تروریسم و داعش خلاص شد و رهایی یافت رویکرد شهروند عراقی نیز به سوی مطالبه کردن حقوق خود که به طور حقیقی نه از جانب دولت های محلی و نه از جانب دولت فدرال ( مرکزی ) محقق نمی شد سوق پیدا کرد.

وی اظهار داشت: استان نجف با توجه به بودجه کمی که به آن اختصاص داده شد و با توجه به آن چه که نخست وزیر گواهی داد از بهترین استان های عراق در امر خدمات رسانی به ساکنانش بود ولی باید بگویم هیچ خدمات مطلوبی وجود ندارد و البته اکثر مشکلات ما مربوط به نبود جریان برق کافی و بهداشت و خدمات مرتبط با آن است.

استاندار نجف تاکید کرد دولت اختیارات و بودجه هایی در اختیار وزارتخانه ها قرار داد و کوتاهی از سوی وزارتخانه ها است. به عنوان مثال ما در حالی وارد هشتمین ماه می شویم که بودجه اختصاص یافته مربوط به بخش مسکن و بازسازی و شهرداری ها تاکنون به استان نرسیده است بنابراین من وزارتخانه ها را مسئول اتفاقات اخیر می دانم.

پربیننده ترین خبرها