سنت شکنی ملک سلمان!

سنت شکنی ملک سلمان!
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 17:13

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان که پیش از این تعطیلات تابستانی را در 'طنجه' مغرب می گذراند امسال تصمیم گرفته تعطیلات را در عربستان بگذراند.

العالم - عربستان سعودی

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد: ملک سلمان تصمیم گرفته است که تعطیلات امسال را در شهر 'نئوم' در شمال غرب کشور سپری کند.

انتشار این خبر با واکنش وسیع کاربران در فضای مجازی روبرو شد . بسیاری تصمیم جدید پادشاه عربستان را به دلیل اختلافاتی دانستند که چندی پیش بین ریاض و رباط به دلیل حمایت نکردن عربستان از میزبانی مغرب برای جام جهانی فوتبال در سال 2026 پیش آمد.

برخی کاربران نوشتند: تصمیم سلمان در حالی است که بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی سواحل 'ریوریا' در فرانسه و 'ماربلا' در اسپانیا را برای تعطیلات خود انتخاب کرده اند.

کاربران فضای مجازی در عین حال با اشاره به مشکلات اقتصادی که مردم این کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند به هزینه های چند صد میلیون دلاری خاندان سلطنتی برای گذراندن تعطیلات در مناطق خوش آب و هوای جهان اعتراض کردند.

'محمد بن سلمان ' ولیعهد عربستان سال گذشته اعلام کرد که کشورش قصد دارد یک ابر شهر 500 میلیارد دلاری با نام نئوم در همسایگی اردن و مصر ، دایر کند.

ولیعهد عربستان هدف از ساخت این ابر شهر را کاهش وابستگی به نفت اعلام کرده بود. او گفت : با عرضه بخشی از سهام شرکت نفتی آرامکو 300 میلیارد دلار از هزینه ساخت این شهر تامین خواهد شد.

تلاش های عربستان برای عرضه سهام آرامکو به بورس های مختلف جهان طی یک سال گذشته نتیجه ای نداشته است .

تاکنون هیچ اقدام عملی برای ساخت شهر نئوم به عمل نیامده است . خبرگزاری رویترز فوریه گذشته به نقل از منابع محلی اعلام کرد که تاکنون تنها سفارش ساخت 5 قصر برای پادشاه ، ولیعهد و برخی بزرگان خاندان سلطنتی را دریافت کرده اند .

پربیننده ترین خبرها