اردوغان: تهدیدات مسیحیان افراطی و صهیونیست‌های آمریکا اصلاً قابل قبول نیست

اردوغان: تهدیدات مسیحیان افراطی و صهیونیست‌های آمریکا اصلاً قابل قبول نیست
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 14:06

رئیس جمهور ترکیه گفت: کسی که ما را تهدید کند چیزی بدست نمی‌آورد.

العالم-ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در خصوص تهدید به تحریم از سوی آمریکا، با بیان اینکه هر چیزی که باید دانسته شود را گفته‌ایم، گفت: کسی که ما را تهدید می‌کند چیزی بدست نخواهد آورد. ما در ناتو به همراه آمریکا بهترین کمک‌ها را به این نهاد داشته‌ایم. در جنگ کره به همراه آنها حضور داشته‌ایم و این تهدیدات برای ترکیه‌ای که در بالاترین سطوح از ناتو حمایت کرده اصلاً مناسب نیست و ما با تهدید به کسی امتیاز و پاداش نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه باید شخصیت ما را به خوبی بشناسند، اظهار داشت: آنها یک دل و یک زبان نیستند و حرفهای متفاوتی می‌زنند، ما عقاید خود را به یک زبان مطرح یادآور شدیم و اینگونه نیز هستیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به دیدار وزرای خارجه ترکیه و آمریکا طی روزهای آینده اظهار داشت: اقلیت‌های دینی در این کشور کوچکترین مشکلی ندارند اما تهدیدات مسیحیان افراطی و صهیونیست‌ها در آمریکا اصلاً برایمان قابل قبول نیست. ما در مسیری که آن را دنبال می‌کنیم بدون کوچکترین تغییری حرکت خواهیم کرد.

 پس از حکم آندره برونسون کشیش مسیحی در ترکیه به حبس خانگی و به اتهام جاسوسی و همکاری با جریان گولن و پ ک ک، مقامات آمریکایی ترکیه را تهدید به تحریم کردند که این موضوع با واکنش مقامات ترک روبرو شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها