آیا ملک سلمان می ترسد برای تعطیلات از عربستان خارج شود؟+فیلم

جمعه 12 مرداد 1397 - 15:12

مصطفی الخلفی، سخنگوی وزارت خارجه مغرب گفت ملک سلمان بن عبد العزیز به دلیل مشکلات داخلی عربستان، بر خلاف گذشته تعطیلات خود را در شهر طنجه نمی گذراند.

العالم - عربستان سعودی

روزنامه "لاوانگواردیا" چاپ اسپانیا به نقل از الخلفی نوشت روابط مغرب با عربستان متشنج تر شده است. این روزنامه با اشاره به تشدید تنش در روابط عربستان و مغرب به دلیل عدم موافقت رباط با قطع ارتباط با قطر، نوشت سلمان ترجیح داده است امسال در کشور خود بماند و درگیری های قریب الوقوع بر سر قدرت را حل و فصل کند.

ملک سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان بر خلاف عادت سال های گذشته خود، امسال برای گذراندن تعطیلات به طنجه مغرب نمی رود؛ البته این خبر بازتاب بدی بر اقتصاد مراکش داشت اما بدتر از آن علت این تصمیم گیری است؛ مصطفی الخلفی، وزیر خارجه مغرب به روزنامه اسپانیایی "لاوانگواردیا" در این باره گفته است علت اصلی این تصمیم قبل از هر چیز مشکلات داخلی عربستان است و ارتباطی به روابط این کشور با مغرب ندارد.

این روزنامه نوشت پادشاه عربستان به دلیل بروز مشکلات داخلی ناشی از تصمیمات ولی عهد خود محمد بن سلمان و احتمال تأثیر این اختلافات بر خاندان سلطنتی و نیز با در نظر گرفتن موضوع حمله به یمن و بازتاب های داخلی آن به خصوص پس از کشته شدن نظامیان سعودی در این جنگ ترجیح داده است امسال در عربستان بماند.

پربیننده ترین خبرها