بازداشت درعربستان به هدف تخریب مسجد

بازداشت درعربستان به هدف تخریب مسجد
پنج‌شنبه 23 شهريور 1391 - 07:47

نيروهاي امنيتي سعودي يک شهروند عربستاني را پس از چند روز بازداشت به دليل خودداري از تخريب يک مسجد آزاد كردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دلیل بازداشت "الحاج النمر" اين بود كه فردي به نام "عبدالرزاق الزاهر" ادعاي کرده بود بخشي از زمين مسجد "چشمه امام حسين (ع)" كه تحت نظارت الحاج النمر قرار دارد، متعلق به او است.

نيروهاي امنيتي از الحاج النمر خواسته بودند كه مسجد را تخريب كند، ولي الحاج نمر كه به كذب بودن ادعاي شاكي خود واقف بود، از تخريب مسجد امتناع كرد.

حمایت مقامات سعودی‌ از  شاکی درحالی صورت گرفت، که ساكنان منطقه نيز كذب بودن ادعاي الزاهر را تأييد كردند، و به حمايت از الحاج النمر پرداختند و مخالفت خود را با تخريب مسجد اعلام كردند . 

از سوی دیگر، نيروهاي امنيتي سعودی جواني 19 ساله به نام محمد سعيد بزبوز اهل منطقه الشويكه را پس از 4 ماه بازداشت آزاد كردند .

"محمد بزبوز" 8 مه 2012 به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیزی تحت عنوان "دفاع از شرف" در منطقه القطيف، بازداشت شده بود. 

نيروهاي امنيتي سعودی همچنين دوشنبه گذشته مصادف با 10 سپتامبر 2012 هنگام تعقيب يك جوان موتورسوار وارد شهر العواميه شدند و به صورت بی هدف دست به تیراندازی زدند.

در جریان این تیراندازی يك كارگر بنگلادشي کشته و چند شهروند عربستانی مجروح شدند؛ همچنین به چند خودرو و ساختمان آسيبهایی وارد شد که شماري از ساكنين مناطق تاروت و صفوت در اعتراض به اين واقعه خونين تظاهرات كردند .

اين در حالي است كه وزير كشور سعودی تظاهرات اعتراض آميز منطقه القطيف را "آشوب هدايت شده" خوانده، و معترضان را تهديد کرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها