«تحریک انصاف» حائز بیشتر نماینده‌های مجلس ملی پاکستان

«تحریک انصاف» حائز بیشتر نماینده‌های مجلس ملی پاکستان
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 12:44

کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان پس از اضافه شدن سهمیههای اقلیت‌ها و زنان به نمایندگان مجلس ملی آرایش نهایی پارلمان که حکایت از حضور 158 نماینده حزب تحریک انصاف دارد را مشخص کرد.

العالم _ آسیا

بر اساس این گزارش حزب تحریک انصاف با 158 نماینده سهمیه بیشتری در مجلس ملی دارد و حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف با 82 نماینده در رده بعدی قرار گرفت.

حزب تحریک انصاف که در 116 حوزه انتخاباتی پیروز شده بود توانست با جلب نظر 9 نماینده دیگر 125 نفر را با رأی مستقیم به مجلس وارد کند.

از سوی دیگر اضافه شدن 28 نماینده زن و 5 نماینده از اقلیت‌های مذهبی حزب تحریک انصاف توانست 158 نماینده در مجلس ملی بدست آورد.

حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف با 82 نماینده، حزب مردم با 53 نماینده، ائتلاف مذهبی مجلس متحده عمل با 15 نماینده،حزب متحده قومی مومنت با 7 نماینده،حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم با 5 نماینده،حزب عوامی بلوچستان با 5 نماینده،حزب بلوچستان نیشنال پارتی با 4 نماینده و سایر احزاب با 3 نماینده مجلس ملی جدید پاکستان را تشکیل می‌دهند.

اولین جلسه مجلس ملی پاکستان فردا دوشنبه برگزار می‌شود و عمران‌خان روز 18 آگوست برای به عهده گرفتن مسئولیت نخست وزیر سوگند یاد می‌کند.

پربیننده ترین خبرها