تبهکاران اسرائیلی به مراکش مهاجرت می کنند

تبهکاران اسرائیلی به مراکش مهاجرت می کنند
سه شنبه 28 شهريور 1391 - 05:19

اوضاع و شرايطي كه بر مغرب حاكم است باعث شده است اين كشور به پناهگاه امني براي جنايتكاران بزرگ اسرائيلي تبديل شود.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، روزنامه السفير چاپ لبنان در گزارشی به اشاره به مافیای جنایتکاران اسرائیلی در کشور مغرب به نقل از مردم این کشور به خصوص مهاجران نوشت: بسياري از اعراب به ويژه چپ‌گرايان اميدوارند كه روزي برسد كه مردم به ميهن خود بازگردند و مشكلات پناهندگان حل شود اما با گذشت زمان اين اميدها كم‌رنگ شده و مشكلات پناهندگي و مهاجرت افزايش يافته است. اما به نظر مي رسد نوع جديدي از مهاجرت به وقوع مي‌پيوندد و اين بار از اسرائيل به مغرب است.

يهوديان مغرب كه اقليت بزرگي در اسرائيل هستند براي سكونت در سرزمين مادري خود و چشم پوشي از طرح صهيونيستي بازنمي گردند، بلكه جنايتكاران بزرگ در ميان آنها حضور دارند که با مقاصد خاص در حال بازگشت هستند.  

روزنامه‌هاي اسرائيلي در همین راستا از وجود «شهرك تبهكاران اسرائيلي در كازابلانكا» و «مهاجرت تبهكاران اسرائيلي به مغرب» خبر داده و در این مورد گزارش‌های متعددی را منتشر کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه‌‌ها، دستكم ده نفر از كساني كه عضو گروه‌هاي خطرناك مافيايي و تبهكاري اسرائيلي هستند، محل زندگي خود را به مغرب منتقل كرده اند. برخي از آنها تابعيت مغربي دارند و برخي ديگر براي بدست آوردن آن تلاش مي كنند. آنها در دارالبيضاء شهرك اسرائيلي تبهكاران ايجاد كرده اند.

اين روزنامه ها نوشتند بيشتر تبهكاران اسرائيلي در مغرب كارهاي مشروعي را در زمينه‌هايي از جمله زير ساخت و كشاورزي اداره مي‌كنند و نكته مهم‌تر اين است كه گذشته آنها در اسرائيل براي افكار عمومي در مغرب حتي در محافل طايفه يهودي در آنجا، مشخص نيست؛ البته مشخص نیست که در پشت این کارهای قانونی و مشروع، چه برنامه‌های دیگری وجود دارد.

كارشناسان در اسرائيل معتقدند كه تبهكاران به مغرب مي روند زيرا آنها از يك طرف مغرب را پناهگاهي امن و از طرف ديگر مكاني براي ورود به اروپا مي‌دانند. بسياري از تبهكاران از مدتها پيش در زمينه تجارت مواد مخدر فعاليت مي‌كنند و برخي از آنها قصد دارند راهي براي صدور كوكائين به اروپا پيدا كنند.

روزنامه هاآرتص نوشت يك بازرگان اسرائيلي كه در مغرب فعاليت دارد، مي‌گويد نظام در حال حاضر ضعيف است به گونه‌اي كه اوضاع در آنجا همانند بازار سياه اداره مي شود و كساني كه پول دارند مي توانند در آنجا آنچه را كه مي‌خواهند، انجام دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها