عضو انجمن حقوق بشر بحرين:

مشکل بحرین نبود قانون است

مشکل بحرین نبود قانون است
سه شنبه 28 شهريور 1391 - 14:56

عضو انجمن حقوق بشر بحرين، مشکل اين کشور را نبود قانوني براي مجازات سوء استفاده کنندگان از قدرت دانست.

«فلاح ربیع» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم ادعای صلاح علی، وزیر حقوق بشر بحرین، را درباره آغاز تحقیقات درباره شکنجه شهروندان بحرینی تکذیب کرد.

وی گفت: رسانه‌های دولتی بحرین واقعیت‌ها را منعکس نمی‌کنند بلکه اخبار گمراه‌کننده  منتشر می‌کنند؛ به عنوان مثال، روزنامه الوطن مدعی است که رژیم آل‌خلیفه تعدادی از درخواست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل را به علت مغایرت این درخواست‌ها با دین اسلام اجرا نکرده است.

عضو انجمن حقوق بشر بحرین گفت: هیچ یک از ۱۷۶ درخواست شورای حقوق بشر سازمان ملل مغایر با اسلام نیست و همه در چارچوب حقوق مدنی، سیاسی و حقوق بشر بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه مشکل بحرین نبود قانونی برای مجازات سوء استفاده کنندگان از قدرت است افزود: وزیر حقوق بشر بحرین ادعا می‌کند که قانون کیفری اصلاح شده و ماده‌ای شامل ممنوعیت شکنجه به آن اضافه شده است، در حالی که پارلمان هیچ قانونی را که به نفع مردم باشد تصویب نمی‌کند و قوانین از سوی رژیم حاکم به پارلمان تحمیل می‌شود.

فلاح ربیع گفت: رژیم آل‌خلیفه ادعا می‌کند که درباره شکنجه شهروندان بحرینی تحقیقاتی آغاز کرده است، در حالی که به گزارشگر امور شکنجه سازمان ملل متحد و نمایندگان سازمان‌های حقوقی و کمیساریای عالی حقوق بشر اجازه سفر به بحرین و اطلاع از وضعیت حقوقی این کشور را نمی‌دهد.

۱۴: ۴۶ - ۱۸

پربیننده ترین خبرها