حالت ناامنی بی سابقه در ادلب سوریه؛ قتل، ترور و تسویه حساب بین تروریست ها

حالت ناامنی بی سابقه در ادلب سوریه؛ قتل، ترور و تسویه حساب بین تروریست ها
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 14:08

استان ادلب صحنه هرج و مرج، آشوب و نا امنی بی سابقه ای است و موارد ترور و تسویه حساب های شخصی و همچنین انفحارها و عملیات ربودن افراد و آزاد سازی آنان در قبال دریافت فدیه افزایش یافته و همین امر شهر را در حالتی از بی ثباتی قرار داده است و این در زمانی است که ارتش سوریه به ارسال استحکامات و تجهیزات نظامی به این منطقه ادامه می دهد.

العالم- سوریه              

«جنگ ترورها و چپاول، غارت، ربودن و آزادی در ازای فدیه ... ارتش سوریه برای ساعت صفر آماده می شود ... سوریه منتظر نشست سه جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه در تهران است» همه موارد بالا واقعیت های جاری در ادلب سوریه و تحولات این کشور است.

منابع نظامی اعلام کردند که ارتش سوریه روند ارسال تجهیزات و استحکامات نظامی را تکمیل کرده است و نیروهای دولتی سوریه در انتظار شروع ساعت صفر هستند و به نظر می رسد این ساعت پس از دیدار سران روسیه، ایران و ترکیه در اوایل ماه آینده در تهران تعیین و مشخص خواهد شد.

پزشکان و داروسازان شهر ادلب ماه ژوئن برای سه روز در اعتراض به ناامنی و هرج و مرج موجود اعتصاب کردند و دست از کار کشیدند.

ناامنی موجود به طور اساسی نتیجه درگیری مسلحانه و رقابت میان گروه های مسلح است از سوی دیگری برخی از گروههای تروریستی به قتل و غارت و چپاول و ربودن افراد و ازاد کردن آنان در ازای دریافت فدیه مبادرت می ورزند.

ظرف چند ساعت گذشته دو نفر از عناصر گروه تروریستی هیئت تحریر الشام در ادلب به قتل رسیده است و چند نفر دیگر نیز بر اثر تیراندازی افراد ناشناس نزدیک یک مرکز ایست و بازرسی بین دو شهر سلقین و کفرتخاریم در شمال غربی ادلب کشته شدند.

از سوی دیگر سه نفر از عناصر وابسته به گروه مسلح موسوم به ارتش ازاد سوریه وابسته به جبهه ملی آزادی بر اثر انفجار بمب در ادلب به هلاکت رسیدند.

سه نفر از عناصر وابسته به جبهه ملی برای آزاد سازی سوریه نیز بر اثر تیراندازی مهاجمان مسلح ناشناس در اطراف سراقب کشته شدند.

خودرو این افراد در حال عبور از این منطقه به سوی جبهه های حومه حلب بود که هدف قرار گرفت و زخمیان این حادثه نیز به یک مرکز بهداری در شهر سراقب منتقل شدند.

بازداشت هایی که از سوی عناصر وابسته به جبهه ملی برای ازادی سوریه و تروریست های تحریر الشام صورت می گیرد مزید بر علت و باعث وخیم تر شدن اوضاع شده است. تاکنون صدها نفر مظنون به موافقت با اشتی با دولت سوریه بازداشت شده اند.

از سوی دیگر ساکنان ادلب نیز از وضع موجود حاکم بر این استان به شدت به خشم آمده اند. هیئت تحریر الشام بیشترین مساحت از استان ادلب را در سیطره خود دارد و برخی گروه های مسلح دیگر سایر مناطق را در اختیار دارند.

پربیننده ترین خبرها