اندونزی 125کشتی ماهیگیری خارجی غیرمجاز را غرق کرد

اندونزی 125کشتی ماهیگیری خارجی غیرمجاز را غرق کرد
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 14:05

رسانه های اندونزی گزارش دادند: مقام های محلی در سراسر این کشور 125 فروند کشتی ماهیگیری خارجی غیرمجاز را در محدوده آبهای خود غرق کردند تا بر سرزمین دریایی وسیع این کشور کنترل بیشتری داشته باشند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رسانه های اندونزیایی، مسئولان محلی در استان های مختلف این کشور روز چهارشنبه تمام 125 کشتی ماهیگیری غیرمجاز در آبهای این کشور را که بازداشت کرده بودند، غرق کردند.
از مجموع کشتی های غرق شده ،86 فروند پرچم ویتنام ،20 مورد پرچم مالزی و 14 فروند دیگر پرچم فیلیپین را برافراشته بودند.
این کشتی ها در 11 مرکز بندری در سراسر این کشور محصور در آبهای اقیانوسی به طور همزمان غرق شدند.
"لیلی پرگیواتی" سخنگوی وزرات ماهیگیری و امور دریایی اندونزی در گفت و گو با رسانه های اندونزی ای قایق ها متعلق به کشورهای خارجی بودند که در آبهای اندونزی به طور غیرقانونی ماهیگیری می کردند.
طبق گزارش وی، این کشور از سال 2014 تاکنون بیش از 488 فروند قایق ماهیگیری خارجی غیرمجاز را غرق کرده است.
جاکارتا معتقد است قایق های ماهیگیری غیرمجاز صنعت ماهیگیری این کشور را مورد تهدید جدی قرار داده اند از این رو پس از بازداشت ماهیگیران خارجی بر روی آبهای این کشور، قایق های آنها را غرق می کند.
طبق این گزارش عاملان این ماهیگیری های غیر مجاز عمدتا فعالان قاچاق انسان هستند که کارگران فقیر از کشورهای مختلف جنوب شرق آسیا را به شیوه های برده داری نوین به ماهیگیری غیرمجاز در آبهای اندونزی وادار می کنند.
اکثر این کارگران ماه ها و بعضا سال ها بر روی آب زندگی می کنند وحق خروج از کشتی و دریا را ندارند.
جغرافیای اندونزی شامل بیش از 17 هزار جزایر کوچک و بزرگ در دل اقیانوس آرام است و همین سبب شده تا صنعت ماهیگیری نقش مهمی در اقتصاد این کشور با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر داشته باشد.
این آبها همواره مورد تعرض قاچاقچیان انسان، کشتی های ماهیگیری غیرمجاز خارجی و دزدی دریایی قرار گرفته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها