رئیس‌جمهور لبنان: سیاست بیطرفی به معنای بیخیالی در قبال سرزمین و منافع نیست

رئیس‌جمهور لبنان: سیاست بیطرفی به معنای بیخیالی در قبال سرزمین و منافع نیست
شنبه 3 شهريور 1397 - 15:17

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد تأکید بیروت بر سیاست بیطرفی بدان معنا نیست که از سرزمین و منافع خود که به ضرر کشورهای عربی دیگر نیست، دفاع نکند.

العالم _ لبنان

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد این کشور بر سیاست «بیطرفی» تکیه می‌کند و امکان ندارد در نبرد یک کشور برادر علیه کشور برادر دیگر ، جانبداری یک طرف را کند.

بر اساس گزارش  «الجزیره»، عون ادامه داد اما بیطرفی به معنای بی‌خیالی درباره منافع نیست و لبنان از خاک و منافعی که به ضرر هیچ کشور عربی دیگر نیست، دفاع خواهد کرد.

رئیس‌جمهور لبنان بار دیگر بر ضرورت بازگشت آوارگان سوریه تأکید کرد و گفت: آیا کسی از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان ضرر کرد؟ و آیا اگر تولیدات ما از گذرگاه «نصیب» (در مرز اردن و سوریه) عبور کند، کسی ضرر خواهد کرد؟

اخیر 6 گروه از آوارگان سوری از لبنان به کشورشان بازگشته‌اند و آمار رسمی درباره تعداد آنها وجود ندارد.

با تسلط ارتش سوریه بر گذرگاه نصیب، بار دیگر صحبت‌ها در لبنان درباره امکان صادرات تولیدات این کشور از طریق گذرگاه مذکور به جریان افتاده است. سعد الحریری نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در واکنش به این موضوع در ماه جاری (آگوست) اعلام کرد بهبود روابط با سوریه به بهانه گذرگاه نصیب را نمی‌پذیرد.

وی درباره به تعویق افتادن تشکیل دولت لبنان هم تصریح کرد برخی سختی‌ها در این مسیر وجود دارد اما گذرا هستند.

الحریری در سوم خرداد مأمور به تشکیل کابینه شد اما اختلافات احزاب مختلف بر سر سهمیه‌های وزارتی باعث شده تلا‌ش‌ها تا کنون به جایی نرسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها