ده ها کشته و مجروح در تظاهرات پاکستان

ده ها کشته و مجروح در تظاهرات پاکستان
جمعه 31 شهريور 1391 - 18:02

العالم،پاکستان - تظاهرات پاکستاني ها در اعتراض به توهين هاي مکرر به پيامبر اسلام (ص) امروز هم با ورود نيروهاي امنيتي به صحنه به خشونت کشيده شد که در نتيجه آن ده ها نفر کشته و بيش از صد نفر مجروح شدند.

به گزارش روز  جمعه شبکه العالم، 10 تن از این افراد در شهر کراچی و 5 نفر دیگر از آنها در پیشاور کشته شدند. همچنین در جریان تظاهرات در شهرهای مختلف پاکستان، صدها تن مجروح شدند.

روز گذشته نیز در درگيري ها ميان پليس پاكستان و تظاهركنندگان در اسلام آباد، هنگام تلاش تظاهركنندگان براي رسيدن به منطقه ديپلماتیک كه سفارت آمريكا و فرانسه نيز در آن قرار دارد، تعدادی زخمي شدند.

در تظاهرات دیروز 25 تظاهركننده بر اثر شليك گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي توسط پليس پاكستان زخمي شدند، اما شدت اعتراضات به حدی بود که ارتش به میدان فرا خوانده شد تا از پيشروي تظاهركنندگان كه به ورودی منطقه دیپلماتیک رسیده بودند، جلوگيري كند.

"رفيق احمد" دانشمند هسته اي پاكستاني در حاشيه اين تظاهرات به خبرنگار العالم، گفت: ما به عنوان يك مسلمان، با همه مذاهب و احزاب خود اتفاق نظر داريم كه توهين به مقدسات ما بويژه رسول اكرم (ص) خط قرمز است؛ ما اينگونه بي حرمتي ها را نمي پذيريم و غرب بايد اين را بفهمد.

"نذير احمد" پژوهشگر و حقوقدان پاكستاني نیز به خبرنگار العالم گفت: غرب بايد هركسي را كه به مقدسات ديني اهانت مي كند، مجازات كند و قوانيني در اين خصوص وضع كند، اهانت به مقدسات ديني و تحريك احساسات مردم، به هيچ وجه آزادي بيان به شمار نمي آيد.

08:46

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها