پوشش گسترده درگذشت منتقد سرسخت ترامپ در رسانه های آمریکا

پوشش گسترده درگذشت منتقد سرسخت ترامپ در رسانه های آمریکا
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 13:37

رسانه های آمریکایی بویژه رسانه های تصویری همچون فرانس24 و سی ان ان درگذشت جان مک کین سناتور ایالت آریزونا و از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را به صورت گسترده ای پوشش دادند.

العالم ـ آمریکا

پوشش خبری درگذشت این سناتور ضد ایرانی ازسوی شبکه های تلویزیونی به گونه ای بودکه خبرسفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به ایرلند را تحت الشعاع قرار داد.
سی ان ان گزارش داد که کاخ سفید در پی فوت مک کین، پرچم آمریکا را به حالت نیمه افراشته درآورده است.
این رسانه تصویری آمریکایی همچنین از صدور بیانیه و ابراز همدردی 'کلینتون' ها وباراک و میشل اوباما روسای جمهوری و بانوان اول آمریکا خبرداد و اینکه رهبران سیاسی کشورهای جهان همچون کانادا، آلمان و استرالیا نیز به آن واکنش نشان داده و تسلیت گفته اند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز در پیام توئیتری فوت وی را که یکی از منتقدان سرسخت اش بود، تسلیت گفت.
مک کین هفته ها پیش از فوت، تاکید کرده بود در مراسم تدفین اش، دونالد ترامپ به هیچ وجه حضور نداشته باشد و تنها اجازه حضور 'مایک پنس' معاون وی را داده بود.
ترامپ در اوایل کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016، مک کین را تحقیر و گفته بود که وی قهرمان جنگ ویتنام نیست چرا که در دوران جنگ وی در اسارت بوده و مانند سایر نظامیان آمریکایی نجنگیده است، ترامپ بابت این اظهارات هرگز حاضر به عذرخواهی از مک کین نشد.
به گزارش ایرنا، مک کین درحالی هم حزبی ترامپ بود که یکی از منتقدان سرسخت سیاست های وی به شمار می رفت و روش ریاست جمهوری وی درعرصه سیاست خارجی را مورد انتقاد قرار داده بود.
این سناتور کهنه کار درحالی شب گذشته در سن 81 سالگی بر اثر سرطان مغز درگذشت که کارنامه ای جنگ طلبانه ای از خود برجای گذاشت.
مک کین طرفدار جنگ آمریکا علیه عراق درسال 2003 میلادی بود و اظهارات ایران ستیزانه او بخصوص درباره بمباران ایران در سال 2007 میلادی در رسانه های آمریکایی جنجال برانگیز شد.
مک کین از سال 1987 تا 25 اوت 2018 برابر با سوم شهریور1397 سناتور ایالت آریزونا و همچنین نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها