شکنجه بحرینی‌ها در ژنو بررسی شد

شکنجه بحرینی‌ها در ژنو بررسی شد
شنبه 1 مهر 1391 - 04:06

العالم، ژنو - سازمانهاي حقوقي و بين المللي در جلسه اي در شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو؛ ادامه شکنجه بازداشت شدگان بحريني را محکوم کردند.

خبرنگار شبکه العلام از ژنو گزارش داد، سازمان هاي حقوقي و بين المللي در جلسه ای که در شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به مساله شكنجه اختصاص داده بودند، اعلام کردند که موارد مستند نقض حقوق بشر در بحرین به دست خاندان حاكم، بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند.

در اين جلسه مدارك و شواهدي ارائه شد كه دست داشتن رژيم در شكنجه شهروندان را ثابت مي كرد.

سازمانهاي مختلف حقوقي و بين المللي شوراي حقوق بشر در ژنو در اين جلسه به اين نتيجه رسيدند كه "شكنجه عمدتا عقيده رایج رژيم آل‌خلیفه است".

"نيكوزيا فيگا تالامنگا" رئيس سازمان "بدون عدالت صلحي وجود ندارد" به خبرنگار العالم گفت: برای رهايي از شکنجه نبايد اجازه دهيم شكنجه گران از مجازات فرار كنند؛ اين مساله موجب خواهد شد تا آمارقربانيان شكنجه شده تعيين و زيانهايي كه به آنها وارد شده ارزيابي شود.

وي تاكيد كرد: كساني كه در شكنجه دست دارند حتي اگر در رأس هرم قدرت قرار داشته باشند، بايد تعقيب و مجازات شوند.

"نبيل حسن تمام" پزشك بحريني كه در اين نشست شركت كرده بود، گفت: به محض انتقال افراد به مراکز بازجویی با چشمان بسته، آنها هدف انواع توهین و ضرب و شتم قرار گرفته، و تحقیقات و بازجویی با شکنجه صورت می گیرد.

"انور عبدالقادر الرشيد" دبير انجمن سازمان هاي جامعه مدني كويت نیز با اشاره به فشارهای روانی وارد شده به بازداشت شدگان بحرینی، گفت: بايد داستان "زهره الشيخ" دختر انقلابي بحريني و هم چنين خانم دكتر "نهاد الشراوي" بازگو شود، زيرا آنها به علت شدت فشارهای روانی در بازداشت، اقدام به خودکشی کردند.

"يوسف ربيع" رئيس انجمن حقوق بشر بحرين نيز در سخنراني خود در اين نشست، گفت: هم اكنون كساني كه حقوق بشر را نقض مي كنند بازخواست نمي شوند، بلكه افرادي كه در اين اقدامات دست داشتند در وزارتخانه هاي دولتي به ويژه نهادهاي امنيتي ترفيع مي گيرند.

گفتني است بر اساس گزارش نهادهاي بين المللي به شوراي حقوق بشر، رژيم بحرين به شكل خطرناكي زندانيان معترض را  شكنجه مي كند و برخورد غير انساني با آنها دارد.

اما سئوال اصلي اين است كه رژيم بحرين تا چه زماني مي خواهد در شرایطی که نظارت های بین الملیی وجود ندارد، به سركشي خود ادامه دهد؟



پربیننده ترین خبرها