بشار جعفری: حمله به سوریه، حمله به صلح و امنیت جهان است

بشار جعفری: حمله به سوریه، حمله به صلح و امنیت جهان است
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 00:52

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که این کشور هیچ گونه تسلیحات شیمیایی در اختیار ندارد و این تروریست‌ها هستند که با هدف توجیه حمله نظامی به سوریه قصد دارند طی سناریویی از تسلیحات شیمایی استفاده کنند.

العالم - سوریه

«بشار جعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که تروریست‌ها بار دیگر خود را برای سناریو حمله شیمیایی آماده می‌کنند.

او در جلسه شورای امنیت که به منظور بررسی اوضاع سوریه تشکیل شده بود،‌ گفت که کشورهای غربی با استفاده از گروه تروریستی داعش و «کلاه آبی‌ها» که خود را برای «سناریوهای جدید در ارتباط با حمله شیمیایی» آماده می‌کنند، دشمنی خود با سوریه عمیق‌تر می‌کنند.

جعفری هدف از این سناریوها را تلاش برای سنگ‌اندازی در فرآیند سیاسی سوریه و توجیه حمله نظامی به این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که دمشق بارها اعلام کرده است که استفاده از سلاح‌های شیمیایی غیر اخلاقی بوده و آن را محکوم کرده است.

او تأکید کرد که دولت سوریه بعد از آنکه به تعهدات خود به سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی عمل کرد، دیگر سلاحی شیمیایی ندارد.

او با انتقاد از دوگانگی غرب در مورد تسلیحات شیمیایی ادعایی سوریه گفت که مواد شیمیایی این کشور در دریای مدیترانه و بر روی عرشه کشتی آمریکایی منهدم شد در حالی که انبارهای رژیم صهیونیستی پر است از تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی.

بشار جعفری افزود: تروریست‌های جبهه النصره و گروهک‌های وابسته به آن، خود را برای استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه افراد غیر نظامی در ادلب آماده می کنند تا از این طریق، ارتش سوریه را به استفاده از این تسلیحات متهم کرده و بهانه حمله نظامی به سوریه را به دست دولت‌هایی که با این  تروریست‌ها کار می‌کنند، بدهند.

او تأکید کرد که هر حمله‌ای به سوریه حمله به صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی و در راستای حمایت از تروریسم خواهد بود.

همزمان با حرکت ارتش سوریه به سمت ادلب برای آزادسازی این استان از دست تروریسم، وزارت دفاع روسیه این هفته اعلام کرد که تروریست‌ها با حمایت برخی کشورهای غربی قصد دارند حمله شیمیایی در ادلب انجام داده و زمینه را برای دخالت نظامی این کشورها در سوریه فراهم کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها