دمشق: دولت سوریه مسئول مبارزه با تروریسم و جنگ علیه تروریست‌ها در ادلب است

دمشق: دولت سوریه مسئول مبارزه با تروریسم و جنگ علیه تروریست‌ها در ادلب است
جمعه 9 شهريور 1397 - 09:16

وزارت خارجه سوریه با تأکید بر وظیفه دولت این کشور در مبارزه با تروریسم، تهدیدهای محور غربی علیه دمشق را صرفا جهت حمایت از گروه‌های تروریستی عنوان کرد.

العالم - سوریه 

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که دولت این کشور مبارزه با تروریسم به ویژه داعش و جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی را مسئولیت اصلی خود می‌داند که همراه همپیمانان و نیروهای همپیمان ارتش خود آن را انجام می‌دهد.

دمشق تأکید کرد که این مأموریت سوریه در چارچوب اجرای دقیق و عملی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم است.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش ثابت کردند دستاوردهایی که در جنگ علیه تروریسم به دست آوردند، باعث شد که به ندای میلیونها سوری پاسخ داده شود که خواستار نجات از دست داعش و حامیان این گروه بودند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که همه مردم جهان شاهد بودند که  یک قطره خون از ملت این کشور برای  ارتش سوریه اهمیت داشت و حل و فصل وضعیت کسانی که با گروههای مسلح همکاری داشتند و تحقق آشتی ملی سبب نابودی تروریسم شد.

به گفته این منبع، سوریه تأکید دارد که جنگ علیه باقی مانه تروریستها در ادلب مسئولیت واجب دولت و همه رزمندگان علیه تروریسم است تا بیش از دو میلیون غیر نطامی سوری را نجات دهند که گروههای ترورریستی رؤیاهای آنان را از بین برده و مانع از رفتن کودکانشان به مدرسه شدند و داراییهایشان را نابود کردند.

دمشق تصریح کرد که تهدید غربیها از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه دولت سوریه، فقط تلاش علنی برای حمایت از ابزارهای ارزان تروریستی این کشورها و سرپوش نهادن بر شکست خود در تحقق اهداف پست سیاسی است که طی هفت سال و اندی همه امکانات و توانمندی خود را برای انجام آن به کار گرفتند؛ از جمله دادن سلاحهای ویانگر به تروریستها و حمایتهای چند صد میلیارد دلاری.

وزارت خارجه سوریه ادامه داد: «زمانی که حکومت سوریه به وظیفه خود عمل می‌کند، شهروندان خود را از جنایات تروریستها و همه کسانی که خواستار خیر برای سوریه نیستند حمایت خواهد کرد».

این مسئول سوری در ادامه خاطر نشان کرد، دولت سوریه فرصت را برای پاسخ به بیانیه سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد مغتنم شمرده و تأکید دارد که گروههای تروریستی با حمایت و پوشش خبری کشورهای غربی از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و دبیرخانه سازمان ملل باید استفاده تروریستها از سلاح شیمیایی را متوقف و تهدید برخی از این کشورها برای حمله به سوریه را محکوم کند؛ تهدیدی که بر خلاف منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل است.

دمشق بار دیگر تأکید کرد که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه همیشه برای توجیه حملات غربیها در هر زمانی است که احساس می‌کنند نقشه‌هایشان شکست خورده است و تهدیدها کنونی نیز مجوزی برای گروههای تروریستی است که از سلاح شیمیایی استفاده کنند تا به دروغ، حکومت سوریه متهم شود.

وزارت خارجه سوریه با تأکید بر اینکه هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد حملات رسانه‌ای را که نهادهای جاسوسی غرب برنامه‌ریزی کرده‌اند محکوم و تصریح کرد که این حملات بخش لاینفک طرحهای غیر اخلاقی است که هدفش تأثیر گذاشتن بر روحیه ملت سوریه و تشویق گروههای تروریستی برای تداوم جنگ علیه حکومت این کشور است.

فارس

پربیننده ترین خبرها