قاچاق سلاح به سوریه با نظارت افسران قطری

 قاچاق سلاح به سوریه با نظارت افسران قطری
دوشنبه 3 مهر 1391 - 13:52

روزنامه لبناني "الديار"، با اعلام خبر قاچاق ده ها هزار قبضه سلاح به سوريه، تأکيد کرد: قطري ها با کمک جريان 14 مارس وابسته به سعد حريري، بيشترين فعاليت را در قاچاق سلاح به سوريه دارند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، الدیار در شماره امروز خود با استناد به اطلاعات دریافتی از مقامات امنیتی لبنان، از افزايش قاچاق سلاح به لبنان خبر داد.

به استناد این روزنامه، تسلیحات ابتدا با مدارک جعلی به عنوان کالاهای غیر نظامی وارد بندر بیروت می شوند و  سپس بین گروه های مختلف برای قاچاق به سوریه توزیع می شوند. شدت این فعالیت ها به گونه ای است که می توان گفت در همه جای لبنان سلاح برای قاچاق به سوریه خرید و فروش می شود.

به نوشتۀ اين روزنامه، قطر نخستين تامين كننده نيازهاي نظامي و تسليحاتي گروه هاي مسلح سوری به شمار مي آيد و شبكه هاي امنيتي گروه 14 مارس پس از واردات سلاح به لبنان، تسلیحات را در اختیار گروه های مخالف سوری قرار می دهد.

الدیار می افزاید: در مناطق مرزی لبنان با سوریه افسران اطلاعاتی قطری، انگلیسی و فرانسوی بر این قاچاق سلاح نظارت دارند.

بر اساس برآورد این روزنامه لبنانی، تاکنون 350 هزار قبضه سلاح و ميليون ها فشنگ به سوریه قاچاق شده است؛ هزاران قبضه آر.پي‌.جي ضد تانك نیز از دیگر اقلام قاچاق شده به سوریه است که میزان کلی این تسلیحات را به یك ميليون قبضه تا کنون رسانده است.

شمار اين تسلیحات به مراتب بيشتر از سلاح‌هايي است كه در سال 1976 در اوج جنگ لبنان در این کشور وجود داشت .

الدیار با هشدار درباره قاچاق سلاح به لبنان، افزود: قطر علنا اعلام می کند که اين سلاح ها را به لبنان مي فرستد تا به سوريه قاچاق شوند، قطری ها همچنین تاکنون ميلياردها دلار براي مسلح كردن و پرداخت "دستمزد" گروه 14 مارس و طرفدارانش پرداخت كرده اند.


 



پربیننده ترین خبرها