تشدید اعتراض‌ها در بصره عراق +عکس و فیلم

شنبه 10 شهريور 1397 - 14:59

صدها نفر از مردم بصره در اعتراض به تداوم مشکل آلودگی آب و ضعف خدمات‌رسانی دولت، شب پیش مقابل ساختمانهای استانداری و دولت محلی تظاهرات کردند.

العالم - عراق

معترضان به شیوه بد خدمات‌رسانی در استان بصره، بار دیگر در این استان تظاهرات کردند و این تظاهرات شب پیش مقابل ساختمان‌های دولت محلی و استانداری به خشونت کشیده شد.

 منابع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «شفق نیوز» اظهار داشتند که تظاهرات‌کنندکان موادی آتش‌زا به داخل ساختمان استانداری پرتاب کردند که به آتش‌گرفتن درختان موجود در باغ مقابل برجهای نگهبانی این ساختمان منجر شد و تیم‌های آتش‌نشانی نیز خود را به محل آتش‌سوزی رساندند و این حریق را مهار کردند.

یک منبع آگاه امنیتی و شاهدان عینی پیش از این اعلام کرده بودند که ده‌ها معترض به وضعیت بد خدمات‌رسانی و معیشیتی در بصره، به دلیل تلاش نیروهای امنیتی برای متفرق کردنشان با گازهای اشک‌آور، دچار حالت خفگی شدند.

بر اساس این گزارش، صدها نفر از مردم بصره  مقابل ساختمان استانداری علیه آلودگی آبها و بالا رفتن درصد نمک آن، تجمع کرده بودند و ده‌ها نفر از آنها، دیشب تلاش کردند این ساختمان و ساختمان دولت محلی را تصرف کنند.

اما نیروهای امنیتی با گازهای اشک‌آور مانع این امر شدند اما تظاهرات‌ها و اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد و کاربران شبکه‌های اجتماعی در حالی انتشار تصاویر از خشونت‌های شب پیش در این محل هستند.

شبکه ماهواره‌ای «الوصال» نیز تصاویری از این اعتراض‌ها و صدای تیراندازی‌های مکرر در محل اعتراض را منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

«زید الفتلاوی» خبرنگار شبکه ماهواره‌ای «دجله» نیز تصاویری از این اعتراض‌ها را در صفحه توئیترش منتشر کرد.

مرجعیت دینی عراق پیش از این، ضمن اعلام همبستگی خود با اهالی بصره، از ساکنان این استان شیعه نشین خواسته بود تا از روش‌های مسالمت‌آمیز در تظاهرات استفاده کنند. 

نماینده‌ «آیت‌الله سیستانی» در کربلای معلی چند هفته پیش اعلام کرد که این واضح است که با وجود تامین بودجه، در ارائه خدماتی عمومی به مردم بصره کوتاهی صورت می‌گیرد به همین دلیل از دو دولت مرکزی و محلی در بصره می‌خواهد که به مطالبات مردم بصره توجه کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها