وزیر خارجه پاکستان:

پول‌های واشنگتن به ما بابت کمک نبوده است

 پول‌های واشنگتن به ما بابت کمک نبوده است
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 02:09

وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به قطع کمک 300 میلیون دلاری آمریکا به کشورش، گفت که این پول ها نه بابت کمک به پاکستان بلکه بابت هزینه های صرف شده از سوی کشورمان در جنگ علیه تروریسم پرداخت شده است.

العالم-آسیا

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه با انتقاد از آنچه که عدم همراهی پاکستان با راهبرد آمریکا در منطقه خواند، بسته حمایتی 300 میلیون دلاری اختصاص یافته به این کشور را لغو کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به این اقدام واشنگتن گفت که مبلغ 300 میلیون دلار، نه بابت کمک به این کشور که بازپرداخت هزینه های پاکستان در جنگ علیه تروریسم بوده است.

«شاه محمود قریشی» همچنین با بیان سفر هفته جاری مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به اسلام آباد، گفت که در این سفر تلاش می کنیم که با توجه به اصول احترام و درک متقابل، با طرف آمریکایی در خصوص موضوعات دوجانبه گفت و گو کنیم.

روابط آمریکا - پاکستان از زمان روی کار آمدن ترامپ به شدت افت کرده است. وی بارها پاکستان را به پناه دادن به تروریست ها متهم کرده است.

اسلام‌آباد اما این اتهام‌ها را نپذیرفته است و ادعای حمایت از جنگ 17 ساله در افغانستان را رد می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع آگاه نوشته است که «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در ماه‌های گذشته اجازه داشته کمک‌های مالی به پاکستان را از سر بگیرد، اما از این کار خودداری کرده است.

با احتساب بسته لغو شده امروز، مجموع مبلغی که آمریکا به پاکستان اختصاص داده، اما از پرداخت آن منصرف شده است، به 800 میلیون دلار می رسد.

اقدام روز شنبه دولت ترامپ پس از آن صورت می گیرد که این دولت کمک های مالی خود به آژانس امداد رسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) را نیز قطع کرده بود.

شاه محمود قریشی دربخش دیگری از سخنانش در مورد اخباری که در خصوص تماس تلفنی رئیس جمهوری فرانسه در رسانه های این کشور منتشر شده بود نیز گفت که این تماس- دوشنبه-دوازدهم شهریورماه برقرار می شود.

نخست وزیر پاکستان که نهم شهریورماه، گرم صحبت و تبادل نظر با جمعی از روزنامه نگاران و مجریان ارشد شبکه های تلویزیونی این کشور بود، تماس تلفنی از سوی رئیس جمهوری فرانسه را برای دو بار به تعویق انداخت.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان با جمعی از روزنامه نگاران نام آشنا و مجریان ارشد شبکه های خبری این کشور نشست ویژه داشت و حین سخنرانی وی رئیس جمهوری فرانسه برای گفت و گو با عمران خان تماس گرفت که متعاقب آن عمران خان گفت که بعدا گفت وگو انجام شود.

پس از چند لحظه دوباره از سوی امانوئل مکرون تماس برقرار شد که عمران خان برای دومین بار نیز این تماس را به تعویق انداخت.

البته زمان این تماس تلفنی طی شده بود اما چون عمران خان گرم صحبت با اصحاب رسانه ای کشورش بود از مقامات ارشد وزارت امور خارجه پاکستان خواست تا زمان گفت وگوی تلفنی با مکرون را تغییر دهند.

 

 

پربیننده ترین خبرها