احتمال برگزاری مانور نظامی ترکیه در مدیترانه

احتمال برگزاری مانور نظامی ترکیه در مدیترانه
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 23:32

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که ارتش کشورش احتمالاً در پاییز سال جاری، مانوری دریایی در شرق مدیترانه برگزار می‌کند.

العالم - ترکیه

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که ارتش کشورش احتمالاً در پاییز سال جاری، مانوری دریایی در شرق مدیترانه برگزار می‌کند.

هنوز در خصوص جزئیات این مانور نظامی، خبری منتشر نشده ولی ترکیه چند روز پس از آن از قصد خود برای تمرین نظامی در مدیترانه خبر می‌دهد که روس‌ها از برنامه مشابه خود پرده‌برداری کردند.

وزارت دفاع روسیه، پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور قرار است رزمایشی را از تاریخ اول تا هشتم سپتامبر (دهم تا هفدهم شهریورماه) در دریای مدیترانه برگزار کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، ارتش روسیه در ماه گذشته نیروهای دریایی خود را در سواحل سوریه در دریای مدیترانه تقویت کرده است به گونه‌ای که رسانه‌های روس اخیرا تأکید کردند که این، گسترده‌ترین تقویت قوای نظامی روسیه در منطقه از زمان ورود مسکو به مبارزات ضدتروریستی در سوریه از سال 2015 میلادی است.

نیروهای هوایی روسیه در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه وارد مبارزات ضدتروریستی در این کشور شدند. در حال حاضر ارتش روسیه نیروها و تجهیزات خود را در دو پایگاه هوایی «الحمیمیم» و دریایی «طرطوس» در سواحل سوریه مستقر کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها