هیات کره جنوبی عازم پیونگ یانگ شد

هیات کره جنوبی عازم پیونگ یانگ شد
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 07:51

هیات پنچ نفره کره جنوبی به ریاست "چونگ ایو یونگ" رئیس دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری این کشور صبح امروز (چهارشنبه) سئول را به مقصد پیونگ یانگ ترک کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ، "چون هی سونگ" معاون وزیر وحدت کره جنوبی، "سو هونگ" مدیر سرویس امنیتی ملی این کشور، "کیم سانگ گیون" از مدیران ارشد سرویس امنیت ملی و "یون کیون یونگ" دبیر وزارت خارجه کره جنوبی، در این سفر "چونگ ایو یونگ" رئیس دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری را همراهی می کنند.
چونگ نماینده ویژه رییس جمهوری کره جنوبی در مذاکرات با کره شمالی روز گذشته در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود در سفر خود به پیونگ یانگ، حامل نامه "مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی به "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی است.
او به خبرنگاران گفته بود: همچنین در این سفر در مورد خلع سلاح هسته ای و برقراری صلح در شبه جزیره با کره شمالی مذاکره خواهد کرد.
چونگ امروز نیز پیش از ترک فرودگاه سئول اظهار داشت یکی از مهمترین هدف این سفر ترتیب و تعیین زمان سومین اجلاس رهبران دو کشور است که پیشتر قرار بود ماه سپتامبر در پیونگ یانگ برگزار شود.
"مون جائه این" رئیس جمهوری کره جنوبی اواخر هفته گذشته "چونگ ایو یونگ" رئیس دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری را به عنوان نماینده ویژه این کشور در مذاکرات کره شمالی و سرپرست هیات پنج نفره اعزامی به پیونگ یانگ معرفی کرد.
سومین نشست تاریخی رهبران کره شمالی و جنوبی قرار است ماه جاری میلادی در پیونگ یانگ برگزار شود رهبران دو کشور پیشتر دوبار با یکدیگر دیدار کرده اند.
به گزارش ایرنا، اگرچه بحران شبه جزیره کره به ویژه تنش میان دو کره و همچنین کره شمالی و ژاپن به دنبال نشست سران کره شمالی و جنوبی و به دنبال آن دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور در حال فروکش کردن است اما هرازگاهی این تنش ها دوباره سرباز می زند که نمونه آن لغو سفر دو هفته پیش "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی است. 
کره جنوبی نسبت به لغو این سفر اظهار نگرانی کرد و آن را در کند شدن روند صلح شبه جزیره تاثیر گذار دانست اما وزیر خارجه ژاپن در واکنش متفاوتی اعلام کرد کشورش لغو این سفر را درک می کند و منطقی می داند. 
در پیونگ یانگ نیز روزنامه 'رودونگ سینمون' متعلق به حزب حاکم این کشور روز دوشنبه در مقاله ای ایالات متحده را به «رفتار دوگانه» متهم کرد و نوشت «آمریکا با تبسم دروغین از صلح می گوید اما خود را برای حمله نظامی آماده می کند».
به هر حال اعزام هیات عالی رتبه کره جنوبی به کره شمالی در میان نگرانی های ناشی از توقف مذاکرات به دلیل اختلاف دیدگاه آمریکا و کره شمالی انجام شده است اما سئول قصد دارد با اعزام چنین هیاتی و همچنین برگزاری سومین نشست رهبران دو کره ، فرایند صلح شبه جزیره را شتاب ببخشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها