تقدير از عملكرد العالم و پرس تي وي

تقدير از عملكرد العالم و پرس تي وي
پنج‌شنبه 6 مهر 1391 - 19:47

بيروت (العالم)- نائب رئيس شوراي ملي اطلاع رساني لبنان، از عملكرد شبكه هاي خبري العالم و پرس تي وي و خبرنگاران آن تقدير كرد و خواستار حمايت از رسانه ها براي انجام وظيفه آنها در زمينه اطلاع رساني درست و شفاف شد.

"إبراهيم عوض" پنجنشبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، شهادت "مايا ناصر" خبرنگار شبكه پرس تي وي در سوريه را تسليت گفت و براي سلامتي حسين مرتضي خبرنگار شبكه العالم در دمشق آرزوي شفاي عاجل كرد.

عوض ازعملكرد خوب اين دو خبرنگار شبكه هاي ايراني العالم و پرس تي وي در زمينه پوشش اخبار سوريه قدرداني و تمجيد كرد.

وي همچنين انتشار شايعه و ادعاهايي در خصوص اين كه رسانه هاي سوريه مخاطب ندارند، را تكذيب كرد.

عوض گفت: رسانه هاي سوري، به دليل پوشش واقعيت هاي اين كشور، كساني را كه خير و مصلحت اين مملكت را نمي خواهند نگران مي كنند و مايه درد و رنج آنان هستند.

وي افزود: ادعاهاي مطرح شده درخصوص اين كه رسانه هاي سوري مخاطب و طرفداري ندارند، كذب و بي اساس است و صحت اين سخن از طريق حوادثي كه براي فعالان رسانه اي در دمشق اتفاق افتاد، مشخص مي شود.

عوض ادامه داد: در ابتدا تلاش هايي براي ساكت كردن صداي سوريه در اتحاديه عرب از طريق تعليق عضويت اين كشور در اين اتحاديه صورت گفت زيرا آنان نمي خواهند كه صداي سوريه شنيده شود.

وي افزود: آنان همچنان خواهان هدف قرار دادن رسانه هاي سوري، جلوگيري از پخش شبكه ها و ايجاد اختلال در ماهواره ها بودند اما زماني كه در هيچ يك از زمينه ها به موفقيتي دست نيافتند ، به ربودن روزنامه نگاران، خبرنگاران و پس از آن به ترور و كشتار آنان اقدام كردند.

عوض اظهار داشت: يك فعال رسانه اي جز يك قلم و برگه يا يك دوربين يا ضبط صوت، ابزار ديگري در اختيار ندارد.

وي افزود: جنگ در سوريه فقط نظامي نيست بلكه جنگ رسانه اي و تبليغاتي است و دشمنان اين كشور با آزادي بيان و پخش تصاوير واقعيت هاي سوريه مبارزه مي كنند.

عوض با اشاره به كشته شدن يك خبرنگار فرانسوي در شهر حمص سوريه و خشم نيكولا ساركوزي رئيس جمهور وقت فرانسه و جامعه جهاني از اين مساله و نيز اعزام هيات تحقيق فرانسوي به سوريه براي اين منظور گفت: تحقيقات نشان داده است كه اين خبرنگار فرانسوي به دست گروه هاي مسلح كشته شده است و پس از آن ساركوزي سكوت مطلق اختيار كرد.

وي خاطرنشان كرد: در صورتي كه گروه هاي مسلح فعالان رسانه اي را به قتل برسانند، غرب سكوت مي كند اما اگر خبرنگار يا يك فعال رسانه اي توسط نيروهاي نظام سوريه هدف قرار مي گرفت، دنيا به پا مي خاست.

27-17:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها