گروه‌های فلسطینی: سخنان عباس مهر پایانی بر اسلو بود

 گروه‌های فلسطینی: سخنان عباس مهر پایانی بر اسلو بود
جمعه 7 مهر 1391 - 12:26

گروه‌هاي مختلف فلسطيني نسبت به سخنان محمود عباس رئيس تشکيلات خود گردان فلسطين در مجمع عمومي سازمان ملل واکنش نشان داده و آن را به منزله پايان معاهده اسلو ارزيابي کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جنبش‌هیا فلسطینی با بیان اینکه عباس باید در پاسخ به این نظرات خود، راه صحیح را انتخاب کرده و از تداوم مذاکرات سازش خودداری کند، ادامه این مذاکرات را تنها امتیاز دادن به دشمن اسرائیلی برشمردند.

به نوشته روزنامه مصري اليوم السابع، طاهر النونو، سخنگوي دولت حماس اظهار كرد: سخنراني محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در مجمع عمومي سازمان ملل عاطفي بود و اظهارات جديدي را در بر نداشت.

وي با تاكيد بر اين كه سخنراني عباس نشان دهنده شكست معاهده اسلو با رژيم صهيونيستي در سال 1993 است، افزود: ما تكرار مي‌كنيم كه بهتر بود عباس از شكست مذاكرات و روند سازش سخن بگويد.

النونو تصريح كرد: سخنراني عباس داراي تناقض‌هاي بسياري بود چرا كه از شكست روند صلح و شكست اسلو سخن گفت و سپس خواهان از سرگيري مذاكرات شد. اين گونه اظهارات داراي منطق صحيحي نيست.

از سوی دیگر جبهه خلق برای آزادی فلسطین، اظهارات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل را به مثابه اعلام شکست کامل مذاکرات سازش و گزینه مادرید و اسلو خواند.

این جبهه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نتیجه ای که عباس در پایان سخنرانی خود به آن رسید ایجاب می کند هر چه زودتر از دویدن به دنبال سراب مذاکره دست بردارد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است:« این امر ایجاب می کند که عباس تمامی ارکان مساله فلسطین را در سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن مطرح کند تا مصوبات این سازمان و نهادها در مورد این مساله به اجرا در آید.»

در این بیانیه می‌خوانیم:« نتایج سیاسی روند مذاکره ایجاب می کند که عباس در روند اسلو بازنگری جامع به عمل آورد و یک راهبرد ملی دمکراتیک تدوین کند و انتخابات جدیدی برای شورای ملی برگزار نماید، شورایی که موجب احیای وحدت ملی و پی ریزی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" با حضور همه گروه های فلسطینی می شود.»

پربیننده ترین خبرها