برگزاری صدوپنجاهمین نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب/ اتهام زنی دبیرکل اتحادیه عرب به انصارالله

برگزاری صدوپنجاهمین نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب/ اتهام زنی دبیرکل اتحادیه عرب به انصارالله
سه شنبه 20 شهريور 1397 - 17:56

شورای اتحادیه عرب امروز (سه شنبه) یکصد و پنجاهمین نشست خود در سطح وزیران خارجه به ریاست سودان و با حضور «احمد ابوالغیط» دبیر کل این اتحادیه در قاهره برگزار می کند.

العالم - جهان اسلام

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در 150 امین دور نشست وزرای خارجه در مقر اتحادیه عرب گفت: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر نوعی به چالش کشیدن خواست و اراده بین المللی است. اگر قدس از مذاکرات حذف شود چه چیزی برای مذاکرات فلسطینی باقی می ماند. کسی که می خواهد فلسطینی ها را منزوی کند فقط در منزوی کردن خود موفق خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما بر انزوای رژیم اشغالگر و نفرت این رژیم از سوی همگان حساب می کنیم. جایگزینی برای فرایند سیاسی در سوریه با مشارکت همگان وجود ندارد؛

وی اتهامات عربستان به ایران مبنی بر دخالت در یمن را تکرار کرد.

ابوالغیط در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مسئول درد و رنج ملت این کشور هستند و امنیت ملی عربی را تهدید می‌کنند.

وی همچنین مدعی شد که انصارالله یمن به بهانه‌های واهی از حضور در رایزنی‌های ژنو خود داری کرده است.

این در حالی است که ائتلاف سعودی هفته گذشته مانع از به پرواز درآمدن هیات یمنی برای مشارکت در مذاکرات ژنو شد

اتحادیه عرب که سازمانی بین‌المللی و منطقه‌ای شامل 22 کشور عربی زبان شامل 10 کشور آفریقایی و 12 کشور آسیایی است ، در 22 مارس 1945 با 6 عضو مؤسس مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان و اردن بنیانگذاری شد.

این اتحادیه در حالی یکصد و پنجاهمین نشست خود را برگزار می کند که سوریه یکی از مهم ترین کشورهای عربی و از جمله موسسان اتحادیه عرب، همچنان در جلسات آن حضور ندارد.

پربیننده ترین خبرها