ضعیف شدن "شباب المجاهدين" در سومالی

ضعیف شدن
دوشنبه 10 مهر 1391 - 05:26

موگاديشو (العالم) وزير اطلاع رساني سابق سومالي تأكيد كرد: روند پاكسازي شهر كيسمايو از وجود نيروهاي شباب المجاهدين به عنوان يك مسأله طبيعي و در نتيجه رفتار غير اسلامي و غير انساني آنها اتفاق افتاد. از سوي ديگر اين جنبش هيچ كدام از ابزارهاي لازم براي آغاز يك جنگ جديد را در اختيار ندارند.

"طاهر محمود جيلي" در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: جنبش شباب المجاهدين سومالی كنترل برخي از مناطق تحت سلطه شان مانند بندر كیسمایو را به علت رفتار غير اسلامي و غير انساني شان از دست داده اند.

وي افزود: از سوي ديگر آنها با اراده خودشان از اين شهر خارج نشدند بلكه به علت تعاملاتشان با مردم از اين شهر اخراج شدند. با اين وجود ممكن ادعا شود كه آنها جنگ هايي را براي بازپس گيري مناطق از دست داده آغاز خواهند كرد. اما چنين جنگ هايي نياز به مقدماتي دارد كه از مهم ترين آنها مي توان به شرايط طبيعي و اجتماعي و حمايت مردم مناطق تحت كنترلشان از آنها اشاره كرد تا به آنها در زمينه اهدافشان كمك كنند؛ اين در حالي است كه آنها از اين شرايط برخوردار نيست.

جيلي خاطرنشان کرد: خارج شدن شهر كيسمايو از كنترل شباب المجاهدين امر ساده اي نبوده و به آساني صورت نگرفته است. زيرا جنگ هايي در اين زمينه اتفاق افتاده است.

عناصر جنبش شباب المجاهدين شامگاه جمعه پس از چهار سال كنترل كيسمايو، از بيم حمله مشترك نيروهاي دولت سومالی و نيروهاي كنيايي اين شهر را ترك كردند.

 

AM - 30 - 17:45



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها