سه مجروح در حمله نظامیان اسرائیلی به شرق خانیونس و رفح

سه مجروح در حمله نظامیان اسرائیلی به شرق خانیونس و رفح
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 11:18

در حمله دیشب نظامیان صهیونیستی به شرق خانیونس و رفح در جنوب غزه 3 جوان از جمله یک خبرنگار مجروح شدند، همزمان یک پهپاد نیز یک موتور سیکلت را در شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه هدف قرار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین دو جوان فلسطینی در تیراندازی نظامیان اسرائیلی به شرکت کنندگان در تظاهراتی نزدیک اردوگاه العوده در شرق روستای خزاعه در شرق خانیونس مجروح شده و به بیمارستان اروپایی غزه منتقل شدند. سومین نفر نیز در شرق رفح مجروح شده و به بیمارستان ابویوسف النجار در همین شهر منتقل شد.

یکی از مجروحان یک عکاس مطبوعاتی است.

نظامیان اسرائیلی برای پراکنده کردن تظاهرات، 3 بمب صوتی را در محل منفجر کردند.

همچنین یک فروند پهپاد نیز یک موتور سیکلت در شرق البریج را به بهانه تعقیب جوانان مبارز در واحدهای غافلگیری شبانه هدف حمله موشکی قرار داد.

تظاهرات بزرگ بازگشت روز 30 مارس گذشته در غزه با مشارکت گسترده مردم در تظاهرات مسالمت آمیز در 5 اردوگاه بازگشت در شرق 5 استان غزه آغاز شد. این تظاهرات تا امروز هر روز برگزار می شود و روزهای جمعه با گستردگی بیشتری برگزار می شود. در روزهای 14 و 15 مه بزرگترین تظاهرات میلیونی برگزار شد که نظامیان رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشیدند.

هدف از برگزاری این تظاهرات به گفته بانیان، اجرا و احقاق حق بازگشت ملت فلسطین به سرزمین خود در راستای اجرای قطعنامه های بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل مربوط به حق بازگشت فلسطینی ها از جمله قطعنامه 194 است؛ این قطعنامه بر بازگشت و پرداخت غرامت به ملت فلسطین و رفع محاصره غزه تصریح دارد.

پربیننده ترین خبرها