توسط شورشیان سوریه صورت گرفت

گروگان گیری لبنانی ها به امید حضور فرزند نصرالله

گروگان گیری لبنانی ها به امید حضور فرزند نصرالله
سه شنبه 11 مهر 1391 - 07:35

ربودن زائران لبناني هنگام ورود آنها از ترکيه به خاک سوريه با آگاهي کامل و براي يک گروگان‌گيري بزرگ جهت تحت فشار قرار دادن حزب‌الله لبنان صورت گرفته بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الدیار چاپ لبنان به نقل از مخالفان سوریه اعلام کرد که این افراد در جریان ربودن اتوبوس حامل زائران لبنانی اطلاعاتی در اختیار داشتند مبنی بر اینکه پسر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با هویت جعلی در اتوبوس حضور دارد و قرار است از طریق سوریه راهی لبنان شود.

 

مخالفان سوری قصد داشتند با ربودن پسر سید حسن نصرالله در ازای آزادی وی، دبیرکل حزب الله لبنان را به خاطر اتخاذ مواضع ضد مخالفان سوری اش وادار به عذرخواهی کنند.

 

به نوشته این روزنامه، مخالفان سوری در این توطئه ناکام ماندند و بعد از تحقیقات متوجه شدند که فرزند سیدحسن نصرالله در این کاروان نیست.

 

در این گزارش آمده است که حتی سرویس های اطلاعاتی ترکیه نیز در این زمینه وارد عمل شده و اعلام کردند فرزند دبیرکل حزب‌الله لبنان در این کاروان حضور ندارد.

 

هر چند این روزنامه نوشته که دخالت سرویس اطلاعاتی ترکیه به درخواست ایران صورت گرفته است، اما گفته می‌شود که سرویس اطلاعاتی این کشور خود اطلاعات کامل سرنشینان این اتوبوس را به شورشیان مسلح سوری داده بود.

 

این مساله هنگام مبادله گروگان‌ها مشخص شد، چرا که بر خلاف ادعای شورشیان، گروگان‌های لبنانی نه در خاک سوریه، بلکه به دلیل ترس از حمله احتمالی نیروهای ویژه ارتش سوریه و یا طرفداران نظام آنها را به خاک ترکیه منتقل کرده بودند و دولت ترکیه تلاش داشت تا با استفاده از آنها نظامیان و ماموران امنیتی خود که توسط دولت توسط سوریه دستگیر شده بودند، را آزاد کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها