نولاند: العربیه به دنبال توطئه گری است

نولاند: العربیه به دنبال توطئه گری است
سه شنبه 11 مهر 1391 - 08:50

ويکتوريا نولاند اظهارات شبکه تلويزيوني العربيه در خصوص چند و چون کشته شدن دو خلبان ترکيه توسط دولت سوريه را توطئه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رویترز، ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:" شبکه تلویزیونی العربیه با انتشار یک خبر و اتکا به اسنادی مشکوک اعلام کرده که پس از آن که هواپیمای جنگنده ترکیه در آب های سوریه سقوط کرده، هر دو خلبان هواپیما زنده دستگیر شده و سپس به دستور بشار اسد کشته شده‌اند. با توجه به این که هیچ کدام از شبکه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما با چنین سندی برخورد نکرده و تحلیل‌ها و نظرات کارشناسان ما مخالف این نظریه است، من این خبر را مانند تئوری‌پردازی برای توطئه می‌دانم و اعلام می‌کنم که چنین چیزی نمی‌تواند صخت داشته باشد."

العربیه به تازگی با انتشار اسنادی مشکوک که سندیت آن از همان ابتدا زیر سوال بود، ادعاهای عجیب و غریبی در مورد تحولات سوریه کرد که نه تنها از سوی دولت ترکیه، بلکه از طرف بیشتر رسانه‌های مستقل رد شد.

امروز وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه ای خبر العربیه را محکوم کرده و اعلام کرد:" برخی منابع خبری کشته شدن دو خلبان ترکیه‌ای را به روسیه نسبت داده‌اند و ما از آنان می خواهیم با انتشار چنین شایعات بی اساسی امنیت منطقه را مختل نکنند."

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها