اعتصاب فراگیر در مدارس عربستان

اعتصاب فراگیر در مدارس عربستان
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 16:13

مدارس عربستان درپاسخ به دعوتي كه حدود يك ماه پيش براي اعتصاب همزمان در مدارس و دانشگاه ها به منظور اعلام همبستگي با زندانيان صورت گرفته بود ، اعتصاب سراسري خود را آغاز مي كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، هدف از اين دعوت كه با شعار "با زندانی بودن آزادگان، آموزش معنايي ندارد " صورت گرفته، اعمال فشار بر دولت سعودي براي آزادي بازداشت شدگان و آگاه كردن افكارعمومي از اين قضيه است كه طي هفته هاي اخير درعربستان سر وصدای زیادی به پا كرده است.
فعالان عربستاني تصاويري از فرزندان خود در پايگاه تويتر منتشر كردند كه در زير تصاوير اين عبارت نوشته شده بود كه " روز چهارشنبه براي اعلام همبستگي با برادران بازداشت شده خود به مدرسه نخواهم رفت ".
فعالان همچنين شعارهايي با همين مضمون بر روي ديوارهای مدرسه نوشته بودند.
اين دعوت با استقبال گسترده اي از سوي مردم عربستان روبرو شده است و صدها نفر از مردم تمايل خود را براي پاسخ به اين دعوت و عدم حضور فرزندانشان در مدارس در روز چهارشنبه اعلام كرده اند.
در همين راستا، تظاهراتي در رياض پايتخت عربستان براي مطالبه آزادي خانم " هيله القصير " برگزار شد. این در حالی است که خبرهايي درباره وخامت حال جسماني وي و قرار گرفتن وي در شرف مرگ منتشر شده است. اين زن عربستاني به اتهام حمايت از تشكلي تروريستي به 15 سال حبس محكوم شده است.


پربیننده ترین خبرها