اقدام هماهنگ آنکارا در حمله به خاک سوریه

اقدام هماهنگ آنکارا در حمله به خاک سوریه
جمعه 14 مهر 1391 - 08:00

ترکيه در اقدامي هماهنگ با تروريست‌ها و رژيم‌هاي مرتجع عرب با هدف جلوگيري از موفقيت ارتش سوريه در حلب به اقدام تجاوزکارانه عليه سوريه روي آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از نشریه اینترنتی المنار فلسطین، با نزدیک شدن زمان اعلام پیروزی کامل ارتش سوریه در شهر حلب از سوی رئیس‌جمهور این کشور، ارتش ترکیه در اقدامی هماهنگ با برخی رژیم‌های منطقه و تروریست‌ها و با هدف مشغول کردن ارتش سوریه از حلب به تجاوزگری علیه خاک این کشور پرداخت.

به نوشته این نشریه به نقل از منابع آگاه، گروه‌های تروریستی در سوریه با حمایت مالی قطر به تسلیحاتی مانند خمپاره‌های پیشرفته دست یافته‌اند و اخیراً یکی از روستاهای ترکیه را هدف قرار دادند که در آن یک زن به همراه کودکانش کشته شد.

هدف تروریست‌های سوریه از این اقدام این بود تا چنین نشان دهند که این اقدام را ارتش سوریه انجام داده است. دولت ترکیه بدون تأمل و بررسی ابعاد این مسئله یکی از روستاهای سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد و از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز خواست برای بررسی این مسئله تشکیل جلسه دهد.

این منابع تاکید کردند که اقدام تجاوزکارانه ترکیه به خاک سوریه از قبل با طرف‌های مختلف هماهنگ شده بود و هدف آن فراهم کردن زمینه حمله ناتو به ملت سوریه با حمایت مالی قطر و عربستان بود، به ویژه اینکه اردوغان در ترکیه محبوبیتش را از دست داده است زیرا ملت ترکیه از رویکردهای خصمانه رهبرانشان علیه ملت‌های عربی و مسلمان مطلع شدخ اند.

به نوشته این نشریه، موفقیت ارتش سوریه در وارد کردن شکست‌های پیاپی به تروریست‌ها در حلب که آخرین موضع آن‌ها بود، برای طرف‌های توطئه مانند ترکیه، قطر و عربستان خوشایند نبود. از این رو این تجاوزگری ترکیه با هدف جلوگیری از تمرکز ارتش سوریه بر شهر حلب و نیز تلاش بی‌ثمر دوحه، ریاض و آنکارا برای نجات تروریست‌ها از سرنوشت حتمیشان بود.

نشریه مزبور در ادامه افزوده است که حمله نظامی ترکیه به خاک سوریه، تاکیدی دوباره بر نقش مشکوک و پلیدی است که آنکارا علیه جهان عرب و با حمایت آمریکا، واشنگتن و رژیم‌های مرتجع عرب مانند عربستان و قطر در پیش گرفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها