دعوت از ترکیه و سوریه برای خویشتنداری

دعوت از ترکیه و سوریه برای خویشتنداری
جمعه 14 مهر 1391 - 16:57

شوراي امنيت سازمان ملل با صدور بيانيه اي از دولت هاي ترکيه و سوريه خواست که خويشتنداري به خرج داده و مانع از افزايش تنش ميان دو طرف شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای امنیت پس از ساعت‌ها بحث ناموفق میان اعضای دائم ان برای صدور قطعنامه درباره حملات مرزی اخیر میان سوریه و ترکیه، در اخرین ساعات روز پنجشنبه بیانیه‌ای درباره این حوادث مرزی صادر کرد که در آن حملات خمپاره ای از خاک سوریه به ترکیه محکوم شده است.

این بیانیه که توسط رئیس دوره ای شورای امنیت خوانده شد، با ابراز همدردی با مردم ترکیه و خانواده قربانیان ، این حادثه را محکوم کرد.

بیانیه شورای امنیت خواستار خویشتنداری دو طرف شده و از دولت سوریه می‌خواهد که به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام گذارد.

بیانیه شورای امنیت همچنین این رخداد را نشان دهنده عمق تاثیر بحران سوریه بر صلح و ثبات کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه دانست و نسبت به ادامه آن ابراز نگرانی کرد.

ترکیه امیدوار بود که شورای امنیت با صدور قطعنامه‌ای قاطع این حملات صورت گرفته را از خاک سوریه محکوم کند.

آذربایجان یکی از اعضای غیر دائم شورای امنیت پیش نویس قطعنامه‌ای را امروز صبح به وقت نیویورک ارائه داد که در آن دولت سوریه و حملات به خاک ترکیه بشدت محکوم شده بود.

اما روسیه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آذربایجان را نامتعادل دانسته و خواستار آن شده که در قطعنامه دمشق و آنکارا به خویشتنداری فراخوانده شوند تا زمینه برای یک راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه به وجود اید.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها