مشارکت قطر در رزمایش ناتو به میزبانی ترکیه

مشارکت قطر در رزمایش ناتو به میزبانی ترکیه
يکشنبه 8 مهر 1397 - 17:56

منابع خبری در قطر اعلام کردند، بخشی از نیروی دریایی این کشور در رزمایش "نهنگ آبی – 2018" که با حضور نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به میزبانی ترکیه در شرق مدیترانه برگزار می شود، حضور دارند.

العالم ـ آسیا

این منابع افزودند: در این رزمایش، ناوها، شماری از نیروهای دریایی امریکا، جمهوری آذربایجان، بحرین، الجزایر، قطر، کویت، پاکستان، رومانی، عربستان و ترکیه شرکت دارند و در آن به عملیات دفاعی هوایی – دریایی اولویت داده شده است.
این گزارش می افزاید: هدف از برگزاری این رزمایش که 28 سپتامبر (6 مهر) آغاز شده است و تا 7 اکتبر (15 مهر ) ادامه خواهد داشت ، تقویت نیروهای رزمی به ویژه در زمینه دفاع در زیر آب و آموزش نیروها برای اجرای عملیات در سطح و زیر آب و همچنین در آسمان اعلام شده است.
پیش از این "خالد العطیه" معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر اعلام کرد که کشورش در تلاش برای پیوستن به سازمان یپمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) می باشد و در حال حاضر به طور موثر با این سازمان همکاری می کند .
وی با پیش بینی پیوستن کشورش به این سازمان اظهار داشت: قطر به طور موثر با ناتو همکاری می کند، این همکاری توسعه یافته و روز به روز بیشتر می شود. قطر می تواند به ناتو بپیوندد و ما هم برای عضویت کامل در ناتو تلاش می کنیم.
قطر که در راهبرد نظامی خود به تنوع بخشی به منابع قابل اتکا توجه دارد، طی سال های اخیر در کنار روابط اقتصادی، همکاری های نظامی با ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو را نیز توسعه بخشیده است.
به گزارش ایرنا، در این چارچوب قطر اردیبهشت ماه گذشته میزبان رزمایش مشترک با ترکیه با عنوان "شاهین 20" به مدت یک هفته بود.
ترکیه و قطر مرداد ماه سال گذشته هم رزمایش مشترک نظامی "سپر آهنین" را با حضور نیروهای زمینی ارتش دو کشور در پادگان نظامی "دوحیلیات" در شمال دوحه در راستای تقویت سیستم دفاعی قطر به ویژه در خصوص زیرساخت ها و تجهیزات مهم و راهبردی، انجام دادند.
دو کشور در سال 2014 برای ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در قطر به توافق رسیدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها