هدف حملات به غزه، ممانعت از تشكيل كشور فلسطين است

هدف حملات به غزه، ممانعت از تشكيل كشور فلسطين است
سه شنبه 18 مهر 1391 - 10:57

جنبش فتح، تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه را اقدامي در زمينه فشار بر تشكيلات خودگردان براي جلوگيري از تلاش براي به رسميت شناخته شدن فلسطين به عنوان كشور مستقل در سازمان ملل دانست.

"احمد عساف" سخنگوي جنبش فتح روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: تجاوزهاي مستمر رژيم صهيونيستي به غزه، بخشي از سياست برنامه ريزي شده اين رژيم ضد ملت فلسطين است تا مقاومت فلسطيني ها شكسته شود و تحركات عليه مساله فلسطين و موجوديت فلسطينيان نيز به ثمر بنشيند.

در حمله هوايي يكشنبه شب (16 مهرماه) رژيم صهيونيستي به جنوب نوار غزه، ده فلسطيني از جمله پنج كودك زخمي شدند.

به دنبال اين حمله شاخه هاي نظامي جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي صبح دوشنبه با چند فروند موشك جنوب اسراييل را هدف قرار دادند.

عساف گفت: اقدامات كنوني رژيم صهيونيستي بر مبناي ادامه سياستي است كه اين رژيم از سال 1948 با كوچاندن ميليون ها فلسطيني به كار بست و با سياست اسكان گسترده شهرك نشينان صهيونيست سعي كرد آن را عملي كند.

وي افزود: ملت فلسطين به سرزمين خود پايبند است و همه تلاش هاي رژيم صهيونيستي را نقش بر آب خواهد كرد.

سخنگوي جنبش فتح اظهار داشت: رژيم صهيونيستي رژيمي اشغالگر بيش نيست كه دست از تعدي و تعرض به فلسطيني ها نمي كشد و در اين راه از همه امكانات از جمله در سطح بين المللي بهره مي جويد.

عساف خاطر نشان كرد: ملت فلسطين، ملتي بي دفاع و تحت سلطه اشغالگر است و براي دفاع از خود، امكاناتي كاملا ابتدايي دراختيار دارد در حالي كه طبق تمام قوانين و پيمان هاي بين المللي حق دفاع از خود در برابر اشغالگران را دارد.

وي با بيان اين كه اسرائيل در جنگ با تلاش هاي محمود عباس براي به رسميت شناساندن كشور مستقل فلسطين در سازمان ملل است، گفت: اراضي اشغالي سال 1967، اراضي فلسطيني است و اختلافي در اين زمينه وجود ندارد.

سخنگوي جنبش فتح در ادامه اظهار داشت: تلاش هاي تشكيلات خودگردان، سران اسرائيل را خشمگين كرده است به همين سبب سعي مي كنند با تهديد مستقيم و اعمال فشار از طريق آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي و همچنين از طريق برخي كشورهاي عربي، تشكيلات خودگردان را به دست كشيدن از اين تلاش ها وادارد.

وي افزود: رژيم صهيونيستي براي دستيابي به اين هدف خود حتي به محاصره مالي تشكيلات خودگردان نيز روي آورد اما در رسيدن به اهداف خود ناكام ماند.

عساف با بيان اين كه فلسطيني ها به تنهايي قادر به مقابله با اسرائيل و چالش هاي تحميل شده بر مردم فلسطين و رهبري فلسطيني نيستند، گفت: تنها راه مقابله با اين چالش ها اتحاد و ايجاد راهبرد ملي مشترك است.

سخنگوي جنبش فتح سپس گروه هاي فلسطيني را به وحدت و اجتناب از مشكل تراشي فراخواند و تعيين اولويت هايي بر اساس رعايت حقوق ملت فلسطين براي مرحله كنوني را خواستار شد.

عساف همچنين از كشورهاي عربي و اسلامي خواست فلسطيني ها را در راه به رسميت شناخته شدن در سازمان ملل تنها نگذارند و از حمايت مالي و سياسي ملت فلسطين دريغ نكنند به ويژه كه در شرايط كنوني رژيم صهيونيستي از حمايت و پشتيباني كامل آمريكا برخوردار است و از هر اقدامي براي ناكام كردن تلاش هاي فلسطيني ها فروگذار نمي كند.
8-19:44
26

پربیننده ترین خبرها