گسترش اعتراضها در پایتخت عربستان

گسترش اعتراضها در پایتخت عربستان
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 09:27

گروهي از خانواده هاي بازداشت شدگان سياسي عربستاني با تجمع در پايتخت اين کشور، آزادي آنها را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته شاهدان در عربستان، خانواده های بازداشت شدگان سیاسی دیروز تجمعی اعتراض آمیز را در یکی از خیابانهای اصلی "ریاض" برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز، با حمل پلاکاردها و پارچه نوشته هایی، آزادی زندانیان سیاسی را که بدون محاکمه همچنان در بازداشت هستند، خواستار شدند.

با تجمع این افراد و بسته شدن خیابان "ملک فهد" که جنوب پایتخت را به مناطق شمالی آن مربوط می کند،  نیروهای امنیتی و ضد شورش برای متفرق کردن آنها به محل اعزام شدند.

از سوی دیگر، منابع عربستانی از برگزاری تجمعی دیگر مقابل ساختمان دادگاه عالی در ریاض برای محاکمه و یا آزادی این بازداشت شدگان خبر دادند.

این منابع خاطرنشان کردند، در جریان تجمع خانواده‌های بازداشت شدگان در "بریده" در مرکز عربستان، شمار بسیاری از بانوان شرکت کننده در این تجمع بازداشت شدند.

با وجود اینکه تجمع زنان بریده مقابل هیأت بازرسی و دادستانی کل کاملا آرام برگزار شده بود، این تجمع با حمله نیروهای امنیتی و ضد شورش و بازداشت شماری از زنان پایان یافت.

هفته قبل برخی خانواده های بازداشت شدگان برای اعلام اعتراض خود، تابلوهایی را از بالای یکی از پل های مرکز پایتخت عربستان برای درخواست آزادی آنها از زندان آویختند.

فعالان حقوقی در عربستان مسئولان امنیتی سعودی را به بازداشت هزاران نفر در زندانهای این کشور، بدون توجیه اتهام و یا محاکمه متهم می کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها