شاعر و ادیب عربستانی بازداشت شد

شاعر و ادیب عربستانی بازداشت شد
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 11:20

العالم- منابع حقوق بشر اعلام كردند كه مقام هاي آل سعود " عادل اللباد " شاعر و اديب عربستاني را ظهر ديروز (چهارشنبه) بازداشت كردند.

به گزارش پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، شبكه هاي اجتماعي (اينترنت) در اين زمينه گزارش دادند كه نيروهاي سعودي عادل اللباد را از ايست بازرسي در خيابان هدله كه منتهي به بزرگراهي در غرب منطقه القطيف مي شود، بازداشت كردند.

 اللباد به دليل مواضع شجاعانه در دفاع از حقوق شهروندان، كه در اشعارش در مناسبتهاي ديني و مراسم عزاداري شهدا مطرح مي كند، شهرت دارد.
وی تاكنون بارها تحت فشارهاي متعدد از سوي مقام های سعودي قرار گرفته و به دليل مواضعش كه شور حق خواهي در جان مردم مي دمد، چندین بار تحت بازداشت و بازجويي قرار گرفته بود.
بازداشت اللباد در چارچوب دستگیر های سازمان يافته صورت گرفت كه تاكنون شامل چند تن از فعالان و رهبراني شده است كه مسووليت دفاع از حقوق مشروع ملت را به عهده گرفته اند.
مقام های سعودي همواره بر بازداشتهاي سازمان يافته فعالان و مردم براي ناكام كردن تحركات مخالفان كه از فوريه سال 2011 آغاز شده است، اصرار دارند. 
سعودي ها همچنين شهروندان منطقه قطيف را به صورت دسته جمعي مجازات مي كنند و در اقدامي تحريك كننده با برقراري ايست هاي بازرسي ساكنان این منطقه را به استناد قانون وضعيت فوق العاده اعلام نشده در مقابل نهادهاي حقوق بشر و جامعه جهاني، بازداشت مي كنند.
بيشترين فشارها و بازداشتها براي ترساندن ساكنان و قتل شهروندان در شهر العواميه، به دليل مواضع افتخار آميز مردم اين شهر و حمايتشان از تحركات مردمي مسالمت آميز، صورت مي گيرد، اين تحركات انگيزه اي به شهروندان ديگر شهرهاي عربستان داده است تا مطالبات خود را از حكومت آل سعود درخواست كنند.
در مدت تقريبا يك سال گذشته 14 نفر به ضرب گلوله نيروهاي سعودي به شهادت رسيدند كه در بين آنها 8 جوان از منطقه العواميه به چشم مي خورد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها