تخلف ترکیه از قوانین بین المللی پرواز

تخلف ترکیه از قوانین بین المللی پرواز
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 19:29

دمشق (العالم) –تحليلگر مسائل سياسي سوريه تأکيد کرد، مجبور کردن خلبان هواپيماي مسافربري سوري براي نشستن در فرودگاه آنکارا اقدامي غير مسئولانه و برخلاف قوانين بين المللي پرواز است.

غسّان محمد " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: ترکیه دست به اقدامی غیرمسئولانه زده و قوانین بین المللی پرواز را نقض کرده است.

وی با اشاره به اقدام ارتش ترکیه در بمباران سوریه در پی شلیک خمپاره از سوي منبعی ناشناس از سوی سوريه تأکید کرد، این دومین اقدام تحریک آمیز دولت ترکیه علیه سوریه است.

غسان محمد ادامه داد: دولت اردوغان مي توانست از راه هاي ديپلماتيك به دنبال شناسایی عامل شليك گلوله خمپاره به خاک تركيه باشد؛ اما ترکیه با دست زدن به اقدامات تحريك آميز نظامي بر ضد سوريه ، به عمد در صدد متشنج كردن اوضاع بر آمد و اكنون اشتباه دیگری را مرتکب شده است.

این نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي سوريه خاطرنشان کرد: دولت سوريه اقدامات لازم را براي حمايت از هواپيماهاي خود و هواپيماهايي كه از حريم هوايي تركيه براي رسيدن به سوريه استفاده مي كنند به كار خواهد گرفت.

غسان محمد تصريح كرد: كليد حل بحران سوریه در دست طرف ها و كشورهايي مانند عربستان ، قطر ، تركيه ، آمريكا و كشورهاي غربي است كه بر ادامه حمايت از گروه هاي مسلح در اراضي سوريه اصرار دارند؛ و همچنان كمك هاي نظامي و لوجستیکي در اختيار گروه هاي مسلح سوريه قرار مي دهند.

محمد تأکید كرد: حضور گروه هاي مسلح در سوريه با وجود حمايت هاي نظامي، سياسي و مالي از اين گروه ها، از دستيابي به راه حل سياسي براي حل این بحران جلوگیری می کند.

وي افزود : "اخضر ابراهيمي" بايد براي حل بحران سوريه از خارج از مرزهاي این کشور اقدام كند .. وی بايد نخست كشورهاي حامي گروه هاي مسلح در سوريه را به توقف این حمايت ها متقاعد كند ، پس از آن ملاحظه خواهد كرد كه مسئولان سوري آماده گفتگوي ملي فراگير با مشاركت گروه ها و احزاب مختلف سوري هستند.

 

AM - 11 - 10:47



پربیننده ترین خبرها