فراخوانی نادر برای جهاد در فلسطین

فراخوانی نادر برای جهاد در فلسطین
شنبه 22 مهر 1391 - 14:01

دعوت رهبر اخوان المسلمين مصر براي جهاد در فلسطين اتفاقي نادر بود که پس از دو سال تحولات س از دو سال از تحولات انقلابي در کشورهاي عربي و به فراموشي سپردن فلسطين، بار ديگر درد و رنج فلسطيني ها را مطرح کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه القدس العربی در یادداشتی درباره دعوت رهبر اخوان المسلمین مصر برای جهاد علیه صهیونیست ها نوشت: براي همه كساني كه به حقانيت فلسطين ايمان دارند، پيام هفتگي "محمد بديع" رهبر اخوان المسلمين مصر و دعوت به جهاد در فلسطين، اتفاق غيرمنتظره ای بود؛ زیرا این دعوت پس از دو سال از تحولات انقلابی در کشورهای عربی بار دیگر قضیه فلسطین را در جهان عرب مطرح کرد.

دبير كل اخوان المسلمين با دعوت به جهاد براي آزادي قدس از دست اشغالگران، تاكيد كرد كه بازپس گيري مقدسات، حفظ جان و ناموس فلسطينيان در سازمان ملل  با گفتگو امکان پذیر نیست و صهيونيستها زبانی جز زبان زور  نمی فهمند.

دعوت محمد بدیع در زمانی مطرح شد که اين گونه فراخوان ها براي جهاد در جهان عرب خريداري ندارد، زیرا سلطه صهیونیست ها بر رسانه های جهان باعث شده تا جهاد مفهمومی تروریستی برای مردم عادی داشته باشد.

از سوی دیگر این اتفاق از این منظر نادر است که امروزه تنها روحانیون تندرو سلفی و وهابی هستند که برای جنگ در سوريه فتوی جهاد می دهند. پيش از این نيز ليبي، افغانستان تحت اشغال اتحاد جماهير شوروي و عراق در زمان حمله ائتلاف غربی به رهبری آمریکا موضوع دعوت به جهاد بود.

جدا از دعوت رهبر اخوان المسلمین برای جهاد در قدس باید گفت که مساله فلسطين، اشغال مقدسات آن و ظلم و ستم عليه ملت آن  مساله محوري نخست جهان اسلامي است که باید با وحدت، برنامه ريزي و فراهم كردن همه امكانات لازم این مسئله را حل و فصل کرد.

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها