تحلیلگر نظامی صهیونیست:

اسرائیل بازدارندگی را به جنگ ترجیح می‌دهد

 اسرائیل بازدارندگی را به جنگ ترجیح می‌دهد
شنبه 22 مهر 1391 - 15:56

تحليلگر نظامي يک روزنامه صهيونيستي با بيان اينکه دستگاه‌هاي امنيتي اسرائيل روند تحقيقات درباره پهپاد حزب‌الله را بايکوت خبري کرده‌اند نوشت اسرائيل بازدارندگي را به جنگ ترجيح مي‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، آموس هرئیل، تحلیلگر نظامی اسرائیلی در یادداشتی «موازنه دفاعی» بین رژیم صهیونیستی و حزب الله را پیچیده توصیف کرد و گفت: دو طرف از جنگ سال ۲۰۰۶ تاکنون به طور مدام در حال عبرت‌آموزی، درس گرفتن و کسب آمادگی‌های عملیاتی برای جنگ آتی هستند، اما هیچ یک از دو طرف در شرایط حاضر قصد ایجاد تنش در شمال فلسطین اشغالی را ندارند.

تحلیلگر نظامی هاآرتص درباره نفوذ پهپاد حزب الله لبنان به آسمان فلسطین اشغالی نوشت: دستگاه‌های امنیتی اسرائیل روند تحقیقات انجام شده در این باره را کاملاً بایکوت خبری کرده‌اند.

هرئیل در ادامه افزوده است آن گونه که پیداست این هواپیما همچون هواپیمایی نیست که حزب الله در جنگ گذشته (۳۳ روزه) به پرواز در آورد، زیرا ماموریت این هواپیما متفاوت بود و در حالی تصویر برداری از اهدافی در فلسطین اشغالی، آزمایش سامانه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی و ایجاد نوعی بازدارندگی بود.

وی در ادامه یادداشت خود با اشاره به برخی از برنامه ریزی‌ها و هدف گذاری‌های اسرائیل برای جنگ احتمالی آتی با حزب الله می‌نویسد، اسرائیل بازدارندگی را به جنگ ترجیح می‌دهد.

وی به نقل از سرهنگ شای، از افسران ارشد توپخانه‌ای در فرماندهی ارتش منطقه شمالی فلسطین اشغالی در جنگ ۳۳ روزه، افزود: تفکر راهبردی اسرائیل و حزب الله بسیار مشابه است زیرا هر دو طرف این نتیجه را از جنگ گذشته گرفته‌اند که بهتر است با توجه به هزینه‌های جنگ برای هر دو طرف، برخورد نظامی با یکدیگر نداشته باشند.

پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (۱۶ مهر) از سرنگون کردن یک فروند هواپیمای بدون خلبان در جنوب اسرائیل خبر داد.

شامگاه پنج‌شنبه سید حسن نصرالله در سخنانی که از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد رسماً مسئولیت ارسال این پهپاد را بر فراز فلسطین اشغالی بر عهده گرفت و آن را نشانه اقتدار حزب الله دانست و تاکید کرد که در آینده نیز خبرهایی درباره اقدامات غافلگیر کننده حزب الله منتشر خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها