اعضای اخوان المسلمين مصر تاکید می کنند:

نفوذی ها در پشت صحنه درگیری های قاهره

نفوذی ها در پشت صحنه درگیری های قاهره
شنبه 22 مهر 1391 - 16:10

العالم، قاهره - اعضاي حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين با رد دست داشتن اخوان المسلمين در درگيري هاي روز جمعه ميدان التحرير قاهره،عناصر نفوذي را عامل اين درگيري ها دانستند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روز گذشته میدان التحریر در قاهره خاستگاه انقلاب مصر، بار دیگر شاهد درگیری بود؛ این بار  مخالفان و حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر در میدان التحریر با هم درگیر شدند که بیش از صد زخمی به همراه داشت.

تجمع حامیان مرسی در میدان التحریر در اعتراض به تبرئه عاملان کشتار انقلابیون در حمله شترسواران مسلح در زمان انقلاب با حضور گروه های دیگر مخالف مرسی همراه شد.

درگیری ها در پی تلاش هر یک از طرفداران و مخالفان برای سیطره بر میدان التحریر آغاز شد که شدیدترین درگیری ها در زمان ریاست جمهوری مرسی به شمار می رود.

مخالفان مرسی در این تجمع می گفتند که وی به هیچکدام از وعده های انتخاباتی خود عمل نکرده است.

"دینا زکریا"، عضو كميته روابط خارجي حزب آزادي و عدالت مصر وابسته به اخوان المسلمین با ابراز تاسف از حوادث روز گذشته در میدان التحریر هدف از این تجمع را درخواست پاكسازي دستگاه قضايي مصر و بركناري دادستان كل پس از تبرئه عاملان حمله شترسواران به معترضان در انقلاب 25 ژانويه بود.

زكريا گفت: حمله هواداران مرسی به تریبون مخالفان صحت ندارد و بيشترين مجروحان و خسارت های حادثه از اخوان المسلمين بود.

از سوي ديگر، "اسامه جادو "یکی از اعضای ارشد حزب آزادي و عدالت با در دست داشتن اخوان المسلمين در درگيري های روز گذشته، عاملان این درگیری ها را برخی عناصر نفوذي دانست.

جادو به شبكه خبري العالم،گفت: صدور حكم تبرئه متهمان حمله شترسوران به انقلابیون، مردم خشمگين را شوكه كرد؛ تظاهرات روز جمعه براي ابراز مخالفت با اين حکم، حمايت از اقدام رئیس جمهور در بركناري دادستان كل و تشكيل كميته ای براي جمع آوري مدارك حمله شترسواران برگزار شده بود.

عضو ارشد حزب آزادي و عدالت اتهامات گروههاي سياسي مصر به اخوان المسلمين مبني بر تلاش براي فريب مردم در طرح 100روزه كه مرسي وعده اجراي آن را داد، رد كرد و گفت: ملت مصر براي نخستين بار رييس جمهور منتخبي را تجربه مي كنند كه با شفافيت از دستاوردها و موانع و مشكلات خود با آنها سخن مي گويد.

جادو گفت:محمد مرسي با شفافيت تمام با ملت سخن مي گويد و قانون اساسي جديد را فقط پس از توافق با ديگر گروه هاي سياسي، به همه پرسي خواهد گذاشت.

سال گذشته در بحبوحه انقلاب مصر برخی از مزدوران حامی مبارک ملبس به لباس شخصی سوار بر دهها شتر و اسب راهی میدان التحریر قاهره شدند و به انقلابیون حمله کردند که شماری از انقلابیون در این حمله کشته و زخمی شدند.

21:40_14:35

 



پربیننده ترین خبرها