حمايت غرب از افراد مسلح درسوريه قابل انكار نيست

حمايت غرب از افراد مسلح درسوريه قابل انكار نيست
يکشنبه 23 مهر 1391 - 14:05

لندن (العالم)- فعال سياسي و عضو حزب کارگر انگليس بر وجود حمايت تسليحاتي و آموزشي غرب به خصوص انگليس از افراد مسلح در سوريه ضد نظام اين كشور تاكيد كرد و آنرا غير قابل انكار دانست.

عمر اسماعيل روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: اسلحه از راههاي مختلف از جمله از طريق تركيه و اردن به دست گروه هاي معارض در سوريه مي رسد. فرانسه، انگليس و آمريكا به جنگجويان در سوريه اسلحه مي رسانند در همين حال روسيه نيز از نظام اسد حمايت مي كند.

وي توضيح داد: كمكهاي روسيه به دمشق به طور قانوني و از طريق كشوري به كشور ديگر به سوريه مي رسد اما پذيرفته نيست كه نظام اين كشور آنرا بدون ضابطه ضد ملت خود استفاده كند.
اسماعيل گفت: كشورهايي كه در سوريه دخالت مي كنند به دليل حفظ منافع خودشان است و در همين زمينه كمك تسليحاتي، حمايت و آموزش افراد مسلح در سوريه از سوي غرب، امري آشكار و غير قابل انكار است.
وي تاكيد كرد: القاعده شاخه اي در سوريه دارد و اوضاع بد امنيتي زمينه مناسبي براي فعاليت اين گروهها ايجاد كرده است. تروريستها در سوريه سازمان يافته هستند.
اين فعال حزب كارگر انگليس اظهار داشت: برخي تروريست ها از انگليس به سوريه رفته و تعدادي از آنها در مسير رفتن به اين كشور بازداشت شده اند.
اسماعيل تاكيد كرد: ملت سوريه حق دارد نظامي ايجاد كند كه مورد پسندشان باشد. 
وي هشدار داد: بحران سوريه پيچيده و هرج و مرج خونين در اين كشور اكنون بسيار نگران كننده شده است. گروه هاي مسلح نمي توانند در اين نبرد پيروز شوند.
MKH-13-21:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها