کمک بلاعوض27 میلیارد ریالی به زلزله زدگان خراسان شمالی

کمک بلاعوض27 میلیارد ریالی به زلزله زدگان خراسان شمالی
دوشنبه 23 مهر 1397 - 09:54

دبیر هیات دولت از اختصاص بیش از 27 میلیارد ریال به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی در خراسان شمالی خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محسن حاجی میرزایی یکشنبه شب اظهار داشت: در یکصد و پانزدهمین جلسه هیات وزیران بسته حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد مورد بررسی قرار گرفت. این بسته نیازمند منابع است و درباره این منابع، این موضوع بحث شد که چگونه تامین شود و به چه اقشاری برسد و کیفیت این حمایت و آثار و پیامدهای گزینه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ادامه بررسی ها درباره این طرح به جلسه بعدی هیات دولت موکول شد، تصریح کرد: مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار نیز به منظور برنامه ریزی های صورت گرفته جهت تأمین هزینه های اضطراری و ضروری ناشی از مخاطرات طبیعی در کشور، به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت.
دبیر هیات دولت یاداور شد: همچنین 540 میلیون تومان تسهیلات یکی از واحدهای مرغداری به دلیل بارش برف امهال شد. اختصاص مبلغ 27 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از زلزله 24 تیرماه 97 در شهرستان جاجرم واقع در استان خراسان شمالی، از دیگر موارد مصوب هیات وزیران بود.
وی افزود: اعتبار یادشده شامل کمک بلاعوض معیشتی برای 380 واحد آسیب دیده از زلزله به ازای هر واحد مبلغ 20 میلیون ریال، کمک بلاعوض تعمیری جهت 85 واحد مسکونی روستایی آسیب دیده به ازای هر واحد 20 میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت بازسازی 295 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد 50 میلیون ریال است.
حاجی میرزایی ادامه داد: با تصویب دولت، مبلغ 128 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود 4 درصد در مناطق روستایی و 5 درصد در مناطق شهری به آسیب دیدگان ناشی از زلزله در استان مذکور برای بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص یافت. 
وی گفت: این تسهیلات در جهت بازسازی 295 واحد مسکونی روستایی خسارت دیده به ازای هر واحد تا سقف 300 میلیون ریال، تعمیر تعداد 85 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف 120 میلیون ریال و تأمین لوازم معیشتی تعداد 295 واحد مسکونی به ازای هر واحد تا سقف 100 میلیون ریال خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها